K2 Miss conduct, någonting att ha?

Jentaa

Ny medlem
jag är otrloligt sugen på ett par nya skidor men med min lilla inkomst så tillåter den mig inte till ett par riktigt dyra och bra, men sånt är livet.
jag var och letade på sport-condrad.com och jag hittade K2 Miss Conduct för endast 1800 kronor, och det känns helt i min prisklass, men innan jag ska slå till vill jag ha lite tips från er ;)

jag har åkt i stort sett hela livet och tar mig ner på de flesta ställen och jag gillar att åka i pister och utanför. Fart och stora svängar är också favoriter. jag är ca 170 cm , om det sklle göra någon skillnad haha.

Är de här skidorna bra till mig, eller finns det något som passar bättre?

tack på förhand!

om du inte behöver ett par twintip så kanske det inte är värt att köpa det..
finns bättre skidor på conrad utan tt, som funkar för det du skriver att du gillar storslalomstil och köra pist samt offpist

om du ska ha billiga skidor all-mountain så finns ju t.ex.

K2 T: Nine Lotta Luv 05/06 100 euro
K2 Apache Crossfire Flat 05/06 100 euro
Völkl Attiva Queen 05/06 200 euro

völkl gör bra skidor - kanske nåt för dig?

det är inte ett krav med twintips, men jag gillar den designen väldigt mycket. skidorna du skrev verkar helt okej, ska ta och göra lite mer research! tack så mycket för hjälpen!

Halloj,
Jag körde Silencer-skidan förra året. Jag gillade den, den funkade lite överallt (pist/offpist, riktigt trevlig i mjukt underlag), var lättkörd och hyggligt stabil. Lite loj kanske. Svårt att säga hur tjej-varianten känns med lite skillnad är det säkert. Kan däremot säga att efter att ha bytt upp till en dyrare skida vill jag inte gå tillbaka. Man får det man betalar för skulle jag tro. Men som sagt, jag tyckte den var helt ok och helt klart prisvärd. Jag köpte den för att lära mig på ska jag kanske tillägga och det funkade alldeles utmärkt.

Jag körde 169 cm (väger knappt 70 kg och mäter 172 cm) det var en jättebra längd för mina syften.

Håller med om att missConduct-skidan är riktigt fin.

Tillbaka
Topp