KahalaniCitycruiser VS KahalaniSurf

Tjeenare, jag ska köpa en Kahalani, om inte någon har ett bättre förslag. Men jag vill inte vilken jag ska köpa mellan Kahalani CityCruiser och Kahalani Surf, jag är mest ute efter att cruisa omkring och köra lite dancing. Kanske någon slide om jag känner för't!
Tack på förhand, svara snabbt, ska nämnligen beställa idag...

Jag kör på surfen och tycker den är riktigt skön. Vet inte vad som egentligen skiljer brädorna förutom flexen (pga tyngd hos åkaren) och formen.

du kan ju välja flex på brädan, så det är ju inte alls det som skiljer. Det är bara formen vad jag vet

Litet missförstånd där.

Flexen kan ändras pga av tyngden hos åkaren och därmed kan den ju skilja sig från andra brädor som har hårare respektiv mjukare flex. Det var bara det jag ville poängtera, sen är det ju som du säger, att flexen på dessa två brädor kommer att bli densamma i och med att det är hans vikt säljaren utgår ifrån :)

nu tycker jag du går in på Kahalani.se, klickar dig in bland kahalanis egna brädor och ser att man får välja mellan "Hard", "Medium" och "Soft". Är inte det här att välja flex?

Spangel sa:
nu tycker jag du går in på Kahalani.se, klickar dig in bland kahalanis egna brädor och ser att man får välja mellan "Hard", "Medium" och "Soft". Är inte det här att välja flex?
Jo du väljer både Hard, Medium eller Soft + Vikt.Köp en surf 950 dom är grymt sköna, började slida för 2 veckor sedan med Surf 950, Paris 180 truckar + Stimulus 83a.

Senast ändrad:
Axel135 sa:
linder sa:
Spangel sa:
men kör på 4president istället för stimulus! ;)
Är det så mycket bättre att slida med dom alltså?

Är det inte svårare att lära sig när dom inte är "för" slides? :)
Det går att slida med de flesta hjul. Men det underlättar att ha hårdare hjul.
noshit!

Du vet att det inte är hårdheten som skiljer dessa hjul?
utan att kanterna är avrundade på stims och helt raka på 4prez...

Sen går det slidea med alla hjul bara man har tekniken,
jag frågade om det va bättre / svårare då han som köper brädan förmodligen inte slideat innan.

Spangel sa:
nu tycker jag du går in på Kahalani.se, klickar dig in bland kahalanis egna brädor och ser att man får välja mellan \"Hard\", \"Medium\" och \"Soft\". Är inte det här att välja flex?
jaaaaaaa, det är ju det jag försöker poängtera. What ever! Kör på surfen, den är riktigt härlig både när du kör vanligt och switch iom att nosen och tailen har typ samma form:)

Tillbaka
Topp