Först kan du ju starta dagen genom att INTE duscha, gör du det är det som gjort för att börja frysa
Dra på dig ett par rena strumpor varje dag om det är möjligt, skidstrumpor torkar fort så har du 3 par klarar du dig fint. Vettefan om det är placebo effekt men nya strumpor tycker jag värmer bättre.
Knäpp upp pjäxorna i den mån det går, tex så fort du ska in i liften osv. Det räcker det de två översta spännena så ökar blodcirkulationen ordentligt.
Se till att klä dig rätt i övrigt, att ha världens dyraste handske och pjäxvärmare som är kapabel till att grilla en kyckling på 2 min är inget att ha om du åker "naken" i övrigt.
Är det ett glapp mellan handske och tröja så handleden får det dragit dröjer det ofta inte länge innan man fryser om händerna, detsamma gäller fötterna, ha rejält på benen också.
Fryser du om händerna fryser man ofta om fötterna också, kroppen stryper flödet som du kanske vet.
Har du kollat ditt blodtryck? Jag hade blodtryck som en fyraåring för något år sedan (nu är jag 5 år

) och jag frös som en gris. Nu har blodtrycket bättrat sig och jag är mycket varmare.
Det går ofta att lösa hos en läkare eller om man köper blodförtunnande råttgift
EDIT
En annan lösning kan vara att du skaffar dig en formgjuten sula, taskig passform för foten kan även det stoppa blodflödet. Hyr ett par pjäxor en dag och testa om du slipper frysa.
Hjälper inte detta bör du se över dina fötter