Angående Revelstoke så finns det 3 liftar... och bara 1 topplift = masshiker åt båda hållen!
Och i år verkar hysterin ikring orten helt enorm!
Jag tippar på att antalet svenska bummare kommer vara helt galet stort iår! Och jag är glad att jag redan gjort en säsong och fick uppleva resorten innan den exploderar!
Redan i vintras blev det relativt uppåkt efter snöfall och man får vara beredd att hika en bra bit för snö!
Det är även ett lavindrabbat berg och allt hålls stängt en tid efter snöfall, så när repen väl släpps står mängder med folk och väntar på att hinna först iväg!
Det resulterar i att man inte kan hitta några egna "pärlor" för man har alltid någon tomte efter sej i spåren...
För er som inte har varit där så kan jag berätta att berget bjuder på mycket klippor, knepiga passager och mestadels tät skog! Inget att rekommendera för nybörjaren kanske.. om man vill ha ut så mycket som möjligt...
Men oj så roligt istället om du gillar att det blir trixigt rätt ofta, och sådär adrenalinpumpande svårt när en klippa på 15m ligger framför dej och vägen ut är NER (eller 2h knatande uppför i midjedjup snö) :D
Men för er alla som har bestämt er och redan lyckats hitta boende, ha en sjukt kul säsong!
Träna nått hysteriskt nu i höst för att orka med att hika långt!
När man väl får den orörda snön så glömmer man ju besväret.. det vet väl alla!?!?!?!
Tackar och bockar för mej