kanada säsong 09/10

lindaw

Ny medlem
kanada säsong 09/10
tjjaa!
jag och en tjejkompis drar till kanada nu i vinter, nån som ska dit? tips på skön åkning? typ lite allmänt hur stämningen är i landet bakom the big US? =)

vore kul att höra av nån som också ska dit, ciao!

kanada säsong 09/10
Hallå fröken!

Jag drar me till kanada nu i oktober..
Känns som det blir revelstoke för min del. Hade gärna åkt till whistler men hysterin över de olympiska spelen känns sådär!

När planerar ni att dra?
Jag drar ner helt sjäjv så hör gärna av er!

peace Tanja

kanada säsong 09/10
Vad Jarle menar är att det finns flera hundra trådar som beskriver kanada, vi behöver inte en till. Sök upp dom trådar som finns LÄS DOM och sen ställ dina följdfrågor i dom trådarna.

kanada säsong 09/10
Hey jag och altenatift en kompis har tänkt att dra över hela vintern..har kollat lite på Fernie men det är inte helt bestämt ännu hur det blir..

vart ska ni åka?? några som är sugen att dela ett hus på nått coolt ställe

/will.i.am

kanada säsong 09/10
Angående Revelstoke så finns det 3 liftar... och bara 1 topplift = masshiker åt båda hållen!
Och i år verkar hysterin ikring orten helt enorm!
Jag tippar på att antalet svenska bummare kommer vara helt galet stort iår! Och jag är glad att jag redan gjort en säsong och fick uppleva resorten innan den exploderar!

Redan i vintras blev det relativt uppåkt efter snöfall och man får vara beredd att hika en bra bit för snö!
Det är även ett lavindrabbat berg och allt hålls stängt en tid efter snöfall, så när repen väl släpps står mängder med folk och väntar på att hinna först iväg!
Det resulterar i att man inte kan hitta några egna "pärlor" för man har alltid någon tomte efter sej i spåren...

För er som inte har varit där så kan jag berätta att berget bjuder på mycket klippor, knepiga passager och mestadels tät skog! Inget att rekommendera för nybörjaren kanske.. om man vill ha ut så mycket som möjligt...
Men oj så roligt istället om du gillar att det blir trixigt rätt ofta, och sådär adrenalinpumpande svårt när en klippa på 15m ligger framför dej och vägen ut är NER (eller 2h knatande uppför i midjedjup snö) :D

Men för er alla som har bestämt er och redan lyckats hitta boende, ha en sjukt kul säsong!
Träna nått hysteriskt nu i höst för att orka med att hika långt!
När man väl får den orörda snön så glömmer man ju besväret.. det vet väl alla!?!?!?!

Tackar och bockar för mej :)

kanada säsong 09/10
Även jag är grymt sugen att dra till Kanada. Funderar mest på Red Mountain, Revelstoke och Fernie. Upp till 18m snö i Revelstoke låter ju för bra för att vara sant!

I Kanada så tänkte jag stanna till en dag eller två i någon större stad för att köpa ny snowbaordutrustning och en ny systemkamera. Har inte börjat kolla så mycket på jobb än men blir väl att skicka iväg lite mail till lokala företag och sedan söka på plats.

kanada säsong 09/10
fattar inte varför vissa klagar på hennes tråd... hur många svarar på det hon skriver om hon gör ett inlägg i någon gammal sur-tråd? visst kan hon få info om kanadas åkning och så, men hon frågade även om någon annan ska dit.

Senast ändrad:
kanada säsong 09/10
lindaw sa:
förlåt, var det för ocoolt för din smak? det var ju verkligen inte meningen
Nej nej nej, nej... Läs först, fundera lite... Inte för att vara otrevlig, dryg, eller annat läskigt men eftersom du är inte verkar vara särskilt aktiv här på sidan så kan jag berätta att längst ner till höger på varje post så finns en ljusgrå text. De kan vara lite svår att se, prova att markera en gång, så ska du se att jag menade något annat än att tråden var "ocool" eller något annat. Jag skrev helt enkelt en sak men kände att det var en onödig post och ändrade helt enkelt texten. Vem vet, kanske ses på andra sidan pölen.

kanada säsong 09/10
Tanjaeriksson sa:
Hallå fröken!

Känns som det blir revelstoke för min del. Hade gärna åkt till whistler men hysterin över de olympiska spelen känns sådär!

När planerar ni att dra?

peace Tanja
tjabaa!
håller med dig... visst, coolt med os men kanske inte att bo mitt i! kan ju faktiskt åka dit på en minisemester nån vecka bara för att kika =)
vi drar nov eller i början av dec. troligen Banff, har hört mycket gott om staden.
åker du skidor eller bräda?
hare! /linda

kanada säsong 09/10
OS i whistler = mkt tjejer = en jävla fest = skön avslutning på kvällen

kanada säsong 09/10
lindaw sa:
Tanjaeriksson sa:
Hallå fröken!

När planerar ni att dra?

peace Tanja
tjabaa!
håller med dig... visst, coolt med os men kanske inte att bo mitt i! kan ju faktiskt åka dit på en minisemester nån vecka bara för att kika =)
vi drar nov eller i början av dec. troligen Banff, har hört mycket gott om staden.
åker du skidor eller bräda?
hare! /linda
är det så.. jag står mellan olika ställen hela tiden.. drar dit jag får boende.
jag har mne mig en bräda, gör dock min första säsong och har inte så lång erfarenhet på en snowboard, men har dock surfat o åker longboard på sommaren så hoppas att det ska gå bra. tänker även lära mig åka skidor, har aldrig provat men va fan ska man spendera 6 månader i snön hinns de me att skida me :)
Har ni hittat boende i banff?? jag har hört att fernie ska va bra me
peace

kanada säsong 09/10
Tjena!

Vi var ett gäng som skulle dra till Kanada några månader nu i vinter, men en efter en har droppat så nu är det bara jag kvar.

Har gjort en säsong innan i Fernie för några år sen och det var ett riktigt bra ställe. Det är underbar åkning, billigt boende, ganska god mat, väldigt gästvänliga och sköna människor och det är ett mysigt samhälle.

Planerar att dra dit nu igen från början av januari till slutet av mars. Troligtvis flyger jag från Göteborg.

Någon annan där ute som också planerar att dra dit mellan dessa datum och drar själv?

Fridens liljor!

kanada säsong 09/10
heeej!

jag drar till canada nu okt för att arbeta tänkt en skidort o åker helt sj och för första gången. så om någon har lust att ge mig tips på vart d e bäst att arbeta kanske o boende. el rentav letar efter respartner, boendepartner el nåt!

hör av er//Josse

kanada säsong 09/10
Hej,

Jag drar till Whistler i slutet av december 2009 och letar fortfarande boende. Om någon har e plats över = en säng, en köksbordslåda eller annat behagligt ställe att sova på, MAILA MIG! ALLT ÄR INTRESSANT!

mycket tacksam för hjälp med boende!
Vi ses där,
Ville Stern

kanada säsong 09/10
För att svara på din fråga (ang. Whistler):

Vill ni ha nice åkning träffa skönt folk etc. så är ni helt rätt ute! För att ge ett par exempel:

1. Det är sjukt mycket folk ute varje dag hela säsongen (Det går inte ens att gå ut på helgen, p.g.a allt folk). Folket kommer i från världens alla hörn o.s.v bla.bla. Trots detta såg jag inte ett enda slagsmål eller dyl. på hela säsongen. = Alla bara softar!

2. Börjar du dagen med att dra ut ensam på berget, så är du nästan garanterat inte ensam längre när dagen är slut. Det fungerar nämligen så att man pratar med varandra i gondolen eller sittliften.
Det spelar ingen roll vare sig du vill eller inte, det kanske är en gubbe på 70 eller en liten tjej på 7. Man snackar ändå.
Tror jag åkte med 4-5 olika personer som jag inte träffat innan under en av mina första dagar.

o.s.v

Snödjup

Tillbaka
Topp