kangaroo?!

kangaroo?!
hahah men googla lite.... kangarooflip är en dubbel flatspin 900=D
har jag då hört från alla förutom dej som har sagt nåt om de :P

kangaroo?!
men hur?? de blir ju en 1800 ju... och kangaroo är väl ändå inte 5 varv?

jag är inte helt säker, men de låter ju faktiskt lite skummt

kangaroo?!
Haha hade en "diskussion" med en grovt utvecklingsstörd amerikan som hävdade att en vanlig kangaroo är en dubbel rodeo 1080 haha. Men va fan den här disskussionen har vart uppe så ofta förr. Dubbel flat är va det är. Sen har den ju gjorts bådfe som 9a och 10a men flat 900 är den ursprungliga.

kangaroo?!
Av: jibbar_N Online | Idag 15:53 Citera

Hha nej asså du räknar fel.....det är 900 sammanlagt ! de är därför man säger dubbel :)
jibb

wtf??

kangaroo?!
Setermaan sa:
Haha hade en "diskussion" med en grovt utvecklingsstörd amerikan som hävdade att en vanlig kangaroo är en dubbel rodeo 1080 haha. Men va fan den här disskussionen har vart uppe så ofta förr. Dubbel flat är va det är. Sen har den ju gjorts bådfe som 9a och 10a men flat 900 är den ursprungliga.
helt rätt....
men varför diskutera med en grovt utvecklingsströrd amerikan när freeride finns ;)

kangaroo?!
hahaha, asså jag tänkte ju flat 9 till flat 9... vare inte de du skrev typ? (asså dubbel flat 9)

kangaroo?!
Mer en dubbel lincon 180 alternativ lincon till en rodeo 5. Skidorna är för långt över huvudet för att vara en flatspin.

kangaroo?!
kangaroo?!
de jag men från början är iaf flat 630 till flat 630, vilket jag trodde kunde definieras som en dubbel flat 6:a helt enkelt...

kangaroo?!
så här mycket har jag nog aldrig skrivit i något forum förut, å då e de ju klart som fan att man ska ha fel också! xD

kangaroo?!
Det är helt enkelt 2 liggande snevolter efter varandra och sedan läggs det på ett halvt varv på slutet så du landar baklänges. altså en flatspin (360)+flatspin (360)+180= flatspin*2=dubbel flatspin+180= dubbel flatspin 900 då flatspinsen består av 360 grader var blir detta 720... när du sedan lägger på 180 grader blir det, ja just det 900. klart slut.

Hoppas du förstod...

kangaroo?!
Senast ändrad:
kangaroo?!
kunde inte låta bli att läsa detta....denna eviga förvirring som råder över kängurun är bara för intressant. mitt tips är att kolla på en sekvens eller en film i slowmo på en kangaroo, och inte hänga upp sig alltför mycket på att volterna är flatspins eller lincoln/rodeos, utan bara se tricket som en dubbel backflip, med en 180 i slutet.

det är klart att när man försöker lägga lite mer stil i tricket (särskilt när man grabbar japan) så blir volterna automatiskt lagda lite åt sidan, så de är mer åt lincoln/flat hållet.

kangaroo= dubbel (sned) backflip + 180

men det är klart man får kalla den dubbel flatspin 900 också, bara inte folk det rör sig om 5 varv helt plötsligt....

Tillbaka
Topp