Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Det är kombinationen av ett intressant , utmanande jobb och skidåkning jag är ute efter. Och det verkar ju faktiskt vara som så att CERN i så fall är ett bra alternativ.Tomtefar sa:Om det bara är CERN du vill till så har de säkert guidade turer som vemsomhelst kan gå på?!Gurra_ski sa:Peter_K: Vad har du för utbildning om jag får fråga? Funderar själv på att läsa Teknisk Fysik efter gymnasiet. Kan det vara ett bra val om man vill ner till CERN?
Som Peter säger så välj en utbildning som ger dig en bas till ett jobb du kommer trivas med. Tills jag blivit utnämnd som kung över världen verkar det som nästan alla måste jobba sina 40h per vecka och då är det ju bra att man trivs med det. (Sen ska det effektiviseras och människans fritid ska maximeras! )
Hjärtat, flickvän bord einte vara problem för dig. Sätt henne på utbytesår också så fixar det sig galant! Eller skicka henne till mig i Verbier så håller jag ett öga på henne!Signelinho sa:Jag läser för tillfället mitt andra år på KTH till högskoleingenjör och har länge funderat på att söka utbytesår, t.ex. till Lausanne. Frågan är dock om ingen ingen av er har flickvänner eller dylikt?! Hur gör man med det?
hur lyder motiveringen?Panda sa:Jag har kommit fram till att vill man kombinera karriär och skidåkning så är läkare det optimala yrket.
Det beror på, i Tyskland och till viss del Österrike är det svårt att få jobb som läkare, framförallt när man är utlänning...Panda sa:/---/en utmanande karriär med bra betalt.
Kul att höra att du trivs så bra!deltaboarder sa:go for it! vartän du aker kommer du aldrig angra dig...och da syftar jag nog inte bara pa grejjen att du kan aka mkt...hela grejjen är ju i princip bara positivt.
Kolla följande:norton81 sa:Jag har funderat på att söka jobb i Milano. Hur långt behöver man åka då för att komma till bra åkning? Tid?
21 år och redan examen???Cee sa:Därför jag känenr att jag ska åka nu när jag är nyutexaminerad. än tro att man kan vänta några år..
hmmen några jobb som inte är sk skitjobb måste man väl kunna hitta för säsongsjobb..
Har iaf hittat drömjobbet - optiontrading, med väderoptioner... sälja risken för puderveckor...
men det får kanek dröja..
Är du helt säker på det???tompan14 sa:Bachelor är 3 år oavsett studieland, bolognaprocessen!
Man kan kolla här: http://europa.eu.int/eures/main.jsp?catId=482&level=2&acro=job&lang=sv&parentId=52Max_Power sa:Om man inte är akademiker och vill ha ett "rikitgt" jobb som tex elektriker hur går man tillväga då? Kan man söka sådans jobb direkt från Svergie eller måste man kompletera med någon utb.? Kanske någon här som jobbar som det eller känner någon?
Haha, känner igen det där. Har också gjort säsong i Alperna innan jag började på universitetet.Eric_W sa:Heinz P: Låter intressant det där.
Också gått i tankarna till Luleå. Är inne på min andra säsong i alperna, men ska ta tag i mitt liv (hur man nu kan gära det..) och börja plugga nästa höst. Göteborg, där jag bo nu, känns som ett ganska ångestframkallande alternativ. 30 skiddagar, kombinerat med studier låter roligare.Vad tycke du staden i allmänhet? Överlever man i norrland i 4-5 år? Hur långt är det till bra skidåkning?
En driven sektion, men oftast så var (är) det betydligt enklare att ordna egna privata resor (de hade ju dessa otroliga kösystem), kanske man har ändrat taktiken på något sätt? Annars fanns (finns) något som heter Bussig Klubben som alternativ?Heinz_p sa:För det första så anordnar en väldigt driven sektion på skolan som kallas StiL Alpina prisvärda resor till diverse skidorter. Bla Gränsen, Kittel, Ruka (redan i november..), Hemavan mm.
Detta är det givna stället om man är student för de flesta skidresorna! Kan varmt rekommenderas!Heinz_p sa:Vill du själv utforska så har skolan ett vandrarhem i Vassijaure, som ligger ungefär en mil från gränsen längs med järnvägen.