Karta med skidorter - var hitta?

Backside

Aktiv medlem
Jag söker efter en atlas, typ vägatlas att ha i (hus)bilen för att kunna hitta alla skidorter i Alperna, stora som små. Det jag söker efter ska enbart vara en karta med Schweiz, Frankrike, Österrike, Italien och Tyskland. Jag vill kunna få en överblick över var alla orterna ligger i förhållande till varandra så att jag kan hitta dit. Idag måste jag sitta och plocka fram namnen på ett gäng orter och därefter gå in på viamichelin.com för att titta var de ligger. Jag vill kunna åka neröver och utifrån kartan kunna se vilken ort jag befinner mig närmast just då.
Någon som har koll på var jag kan köpa nåt liknande?

Sorry. Blev visst ett inlägg för mycket... Jag blev tydligen för ivrig efter att ha bläddrat i min nya bok... ;-)

Senast ändrad:
Kom hem från Kartcentrum med en bok modell mega-tjock. Innehåll: kartor till alla orter man kan tänka sig inklusive pistkartor. Boken täcker Schweiz, Frankrike, Österrike, Tyskland och Italien. 839 sidor vinterorter.. Jammi!

ADAC SkiGuide Alpen 2007 heter den och kostar överkomliga 225:-.
Jag fick dessutom med mig en cd-rom som jag kan installera i den bärbara datorn när vi åker omkring om jag vill navigera mig runt och titta närmare på ett liftområde...

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp