Kepsöra?

AbbeLidman

Aktiv medlem
Kepsöra?
Tja
Har keps väldigt mycket och har börjat få ett sår på ena örat som jag misstänker är på grund av det.
Undrar om någon har haft samma problem och isåfall vad gjorde ni åt det?

PEACE

Kepsöra?
men för i helvete.
om man har ett sår så gör man väl nåt av följande:
1. inser att det bara är ett litet skavsår och skiter i det.
2. ber mamma blåsa på det.
3. tycker det skaver och sätter nåt form av plåster på det.
4. inser att det är infekterat och går till en läkare.
...
...
...
176. ingen av de 175 föregående punkterna hjälpte, bäst att fråga på ett skidforum om nån vet hur man fixar ett vanligt sår. (eftersom att det är alldeles för stort för ett vanligt skavsårsplåster)

Kepsöra?
Haha jag gillar denna tråd!

Mitt tips är att börja använda mössa istället eller skaffa skön kepsfrilla likt denna för att undvika vidare problem med skavsår och andra åkommor:
afro-hair-cap_49.jpg

Kepsöra?
Det bästa är nog att inte ha keps några dagar, och se till att såret är rent och får luft – se till så att det inte hamnar helt kvävt under hår. Förhoppningsvis blir det bättre. Jag tror att ett minskat kepsanvändande är den bästa lösningen även på lång sikt.

Edit: Jag har också fått kepsöra, men bara när jag haft stora hörlurar utanpå kepsen som tryckt örat mot kepskanten.

Kepsöra?
Bara undrar:

Du är väll inte en sådan där som har öronen innanför kepsen eller?! :| inte okej...

Annars tycker jag att du ska följa Heddious råd! Och förresten, vilken slags keps har du?

Tack och hej // Teo

Kepsöra?
SirTeoM sa:
Bara undrar:

Du är väll inte en sådan där som har öronen innanför kepsen eller?! :| inte okej...

Annars tycker jag att du ska följa Heddious råd! Och förresten, vilken slags keps har du?

Tack och hej // Teo
Tja
Har den bakåt och då hamnar öronen innanför av sig själva, Har en Sweet snapback ;)

Kepsöra?
AbbeLidman sa:
SirTeoM sa:
Bara undrar:

Tack och hej // Teo
Tja
Har den bakåt och då hamnar öronen innanför av sig själva, Har en Sweet snapback ;)
Tur att vi fick den informationen! Tyvärr måste jag meddela att sår orsakade av Sweet-kepsar, särskilt av modellen snapback, ej går att tyglas med lika simpla metoder som till exempel Red Bull och Monster Energy-kepsar. Du får nog tyvärr ta dig i kragen och ringa sjukvårdsupplysningen. Tack återigen för den värdefulla informationen.

Tillbaka
Topp