Kite, vad behövs?

MackeN

Ny medlem
Kite, vad behövs?
Min bror och jag har funderat på kite, vi väger 80 resp. 90 kg och skulle vilja kunna använda grejerna både vinter och sommar, vad bör man välja...? Bor i Sundsvall och har stuga i Vemdalen och skulle vara intresserad av att prova innan det handlas. Ska ni ut i S-vallstrakten i sommar så säg till så kanske man kan hänga på och kolla om inte annat?
Ser så läckert ut på film, men hur är det i verkligheten?

Kite, vad behövs?
Gå kurs och fråga där. rekommenderar www.kiteskolanbastad.se (en av de som skolor som hållt på längst)
Ska du köpa en kite som funkar både på vintern och sommaren så köper du vilken som helst för kitesurf. Tekniskt sett så funkar alla kiter även på vintern, men snökiter funkar inte på sommaren ifall man inte är extremt skicklig.
Det finns dock massor med baksidor med att köra vattenkiterna på vintern, framför allt ifall man funderar på att använda dem i riktig alpin miljö eller för turåkning.

läs lite här: www.ozonekites.se (De är bäst på snökiter). Vill du ändå ha en vattenkite så kulle jag rekommendera en 13kvm vattenkite som heter Instinct från Ozone, eller någon annan "bowkite".

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp