Klantiga saker, krascher mm!

Min fina vurpa hände också när det stog snygga burdar å kollade på.
Framför mig så ligger ett 10 m rail å jag tänker nu jävla ska här tailslidas på skidor
( har inte tailslidat förr)

det som händer är att binnigen pajjar och eftersom det var ett brutet rail så gled jag 8 m på knäet gled ner på huvet ca 10 å landa med ryggen i min pajjade skida

rätt pinsammt och mycket ont:D

Jag har dragit några
Tex en gång då jag hade sjukt hög fart påväg mot liftkön och tänkte stajla lite och tvärnitade precis innan min syrra som blev en snögubbe men problemet var att jag lutade lite för mycket så jag välte över och mejade in i resten av liftkön

en annan gång så åkte jag med min syrra och jag tänkte stajla lite igen, mina skidor har inte twintip bara en liten upphöj så de går juh att åka baklänges förskigtigt... så jag jag en 180 och åkte slalom baklänges och sen störtloppet ett tag så min fart var lite för hög för mina icke twintip skidor och tänkte precis vända tillbaka men då spettar jag skidorna i en liten vindriva så skidorna stannar men inte jag...resten kan ni nog klura ut

den här har inte jag gjort men min syrras pojkvän, han gjorde en Stig Helmer...
Han välte hela J***A skidstället med svindyra skidor utanför toppstugan och det är inte populärt så vi tar till flykten och försöker klättra upp för en ca 75 grader brant brant på ca 5 meter med minst 1.5 ditblåst puder med ett antal arga göteborgare i arslet ;P

"den här har inte jag gjort men min syrras pojkvän, han gjorde en Stig Helmer...
Han välte hela J***A skidstället med svindyra skidor utanför toppstugan och det är inte populärt så vi tar till flykten och försöker klättra upp för en ca 75 grader brant brant på ca 5 meter med minst 1.5 ditblåst puder med ett antal arga göteborgare i arslet ;P"

hahaha! det var det roligaste jag har läst idag! Fast jag undrar ju.. varför flydde ni inte åt andra hållet i stället? T. ex nerför backen på skidor?

När vi var i Juvasshytta (Norge) välte min kompis hela skidstället med alla skidor, sen var de bara att springa därifrån.

Hände i Röda hoppen i Bräcke (Åre) : Min kompis åker mot hoppet har alldeles för lite fart och gör en dubbleklick faceplant mitt på platån. Sen kör jag.. Har lika lite fart och på kicken känner jag, de här kommer gå åt H*****E och de gjorde de. Jag landar på skidspetsarna, klick och ja landar på magen och slår ansiktet rakt ner i marken, en clean dubbelklick faceplant haha, sen kommer en sur gubbe och skäller ut mej för att ja har kraschat. Mina andra kompisar står där och skrattar typ ihjäl sig.

ja jorde också en klantii sak en dag nä ja va i kungsberget jorde ja en 360 i ett av hoppen ja landar meen kraschar där efteråt tappar båda skidorna o skriker massa sjuka ord som t.ex fitta hora o bög fan o just då stog en kanske 40 årii kvinna o filmade hon tittade konstiit på mej o åkte iväg så senare på dagen stod hon o pratade mee sina vänner o då börja hon peka på mej o skratta;)sjukt!!

jag har åxo gjort nått grymt dumt ... står i backen å letar efter min kompis som jag trodde var efter mej nånstans men som redan var i liftkön i mitt letande åkte jag fakie ner för backen å leta efter han å glömde totalt bort å tänka på vad som kommer bakom mej blåser in i lift kön i störtlopps fart fakie .. smällde ner en en tjej å hennes farsa ...... vad ska man säga efter en sådan smäll men de var för två år sen

haha, fan vad lustigt å läsa allt asså :P

Jag har gjort en snygg en i vinter.. det fanns ett litet (å då menar jag litet!) hemmabyggt hopp vid skogskanten i backen å jag fast besluten om att jag skulle hinna lära mig en 360 innan säsongen är slut försökte mig på en 180 och klarade mig hyffsat. Jag åker upp igen, åker till samma lilla hopp och tänker att jag fan i mig ska klara den här 180n nu. Jag tar lite extra fart, är självsäker och glömmer bort att koncentrera mig. Det slutar med att jag får ett skär mot skogen och kraschar baklänges in i en gran. Gör mig inget illa då jag hade ryggskyddet men jag fastnar med skidorna i granen och det första jag ser när jag vänder mig om mot skogen är en unge som står å pissar å kollar på mig helt förvånat. Bakom mig ligger ungens farsa i snön mellan nå träd. Dessvärre så har jag inte en aning om jag åkte på honom eller om han hade kastat sig på backen. :P Låter ju inte så jäkla hemskt egentligen men farsan var inte vilken farsa som helst. Han var läkare på vårdcentralen här på orten och har undersökt min rygg och mina knän ett flertal gånger :P Som tur var så kände han nog inte igen mig då jag hade hjälmen och mina goggles på mig.

Mina vänner garvar rätt mycket åt det å skämtar typ om det varje gång vi ser läkaren :P men inte fan har jag lärt mig den där jävla 360n ännu :P haha

Har en ganska kul !

jag och en kompis va i hundfjället en dag o skulle typ sluta åka för dagen och vi tog så mycket fart vi bara pallade i dendär svarta backen under E8 eller vafan liften nu heter,..
jag och kompisen / anton kommer på att vi borde köra störtloppstävlig ner och innan vi vet av så är vi uppe i en jävla fart.. vi ligger typ bredvid varandra lagom när vi kommer ner och åker förbi uteserveringn har en liten kille precis satt på sig skidorna och stakar ut mitt i min tänkta åkväg, fyfan va de small o anton bara swischade förbi innnan han fattade att jag hade smällt me den ca 5-6 åriga killen..

Killens mamma kom skrikande och skällde som en hund på mig medans jag låg där o hade tappat luften och skidorna utspridda över halva hundfjället..

så kan du gå..

mycket nöje när man läser sånt här! Jag har en egen =)

2 år sen: Kom ner från röda linjen i bräcke, och i branten precis innan liften, så får jag för mig att jag ska åka så fort som möjligt på sidan, altså som man railar. Så jag börjar och glider på rätt bra, sen vinklar jag skidorna mer och mer längs backen så att det ska gå fortare och hoppsan så högg stålkanterna och jag flög inte framåt, utan all kraft koncentrerades på samma sätt som om ett träd skulle falla, och huvudet dunkar i den isiga pisten rätt brutalt. ( Jag hade hjälm) Jag ligger ner en liten stund, men sen ställer jag mig upp och kör ner till bräcke, fortfarande lite yr. När jag står nästan inne i liftkön, så bara snurrar allting som fan och jag ramlar pladask, kändes ju lite mindre kul når alla står och kollar på en som om man var en jävla idiot. :P Men sen får jag tillbaka balansen och drar in i liftkön som om inget hänt. =) Nu när man tänker på det efteråt känns det rätt idiotiskt att försöka åka i sidled...

//Johan

hehe nice tråd.

Gjorde en sjukt pinsam/klumpig grej i frankrike härom året.

ska åka ner till mina vänner som vilar sig lite i backen, tänkte lägga en skön sladd och göra alla till snögubbar, kommer ner och känner att detta kommer bli sjukt bra, mycket riktigt, alla blir till snögubbar. Det blir även dett jätterädda fransyskan som mina kompisare hjälpte, då denne hade brutit benet. dock blev hon nog om möjligt ännu räddare efter att jag hade gjort även henne tilll snögubbe.

själv bröt jag armen i barnbacken första gången när jag stod på en bräda, låg och grinade helt solo i ngn timme innan jag gick därifrån...ganska förnedrande faktiskt...

det här började som ett vad mellan mig och min jobbarkompis på fyllan...

Jag jobbade i åre och det var tisdag kväll skulle ut på bygget (säsongar dagen numero uno) full som ett säsongar svin så utmanar min jobbarkompis mig att åka telis dagen efter eftersom det var gratis uthyrning av telis på raskens i duved på onsdagar...
Vaknar på onsdagen av att det ringer min kompis säger hämtar dig om 15 min då ska vi till duved!
Med huvudvärk, illamående & en fylla fortfarande igång går jag upp slänger i mig 1liter vatten och 2 alvedon sticker jag med honom till duved vi stannar vid raskens jag fattar ingenting...
Jaha han ska prova telis jaja tänekr jag jag följer med in.
I nästa veva så testar jag pjäxor vet inte riktigt vad som hände han berättar om vårt vad och jag vill ju inte förlora även om vadet bara bestod av manlighet och värdighet.... problemet är att jag ALDRIG stått på ett par skidor har bara åkt snowrider och bräda...
det var en rolig dag första ggn på skidor och det är telis (impressive) dagen började rätt bra jag körde in i ett antal träd människor och käkade mycket snö tappade staven i sittliften, trillade när jag skulle sätta mig i sittlifen trillade när jag skulle av sittliften trillade i liftkön...
men sen lite senare när man började kunna svänga lite mer så fick man ju övermod slutade med att jag låg i ett granparti efter korsande skidor och inte kom upp min kompis åkte förbi 2 ggr och letade men såg inte mig till slut var det en vänlig norsk som skrattande drog upp mig ur snön... jag tog mig ner till slutet av backen kl var ca 3 så vi var tvungna att lämmna tillbaka skidorna jag helt blåslagen hade för första ggn i mitt liv stått på ett par skidor och telis dessutom det var en av de bästa dagarna på säsongen synd bara att ingen hade kamera så man kunde föreviga dagen.

Summan av kardemumman "man ska inte tänka på hinderna utan målet"

Vi fick syn på en vän åkande i full fart när vi satt i liften, vi roppade och han släppte koncentrationen från skidåkningen och missade den sakta-åkande pensionären han någon sekund senare bomade in i. snygg krasch!

Ruskigt kul att se!

Första åket för säsongen och jag får för mig att jag skall göra en liten 360. Naturligtvis landar jag åt helvete och slår sönder axeln... Rehab och operation, det tog 2år och en dj. massa slit för å få ihop det...

Senast ändrad:
haha min är jävligt skön.
Jag och en polare var i kläppen för två år sedan och då hände följande:
Min kompis (GUSSI) bröt typ knät på något konstigt sätt så jag åkte i parken ensam när han satt i toppstugan å chillade. Med musik i öronen och trötta ögon pga extrem sömnbrist fick jag för mig att göra en 180 på en liten klle precis innan stället där alla sitter och väntar på sin tur att åka. På något underligt sätt råkar jag knäppa av mig min ena bindning så jag åker baklänges på en skida mot de 20-tal personer som väntar vid hoppet. När jag då ska vända upp får jag felskär och kraschar rakt in i en sowboardtjej. Jag kommer inte loss för min skida sitter fast under henne och hon skriker i smärta. Alla glor på mig där jag försöker göra mig smidigare än en älg(jag lyckas inte) Pricken över iet var att personen jag ramlade in i pratade engelska och med mitt chocktillstånd förstod jag inte ett ord av vad hon sa. Jag hämtade min skida och trängde mig i kön för att köra först ¨på hoppet. I inrunet så är jag nära på att ramla vilket gör att jag tappar fart och landar på platån. Det här var extremt pinsamt och jag kunde inte åka mer i parken på hela dan..........

Ewasx; din var elit

Min handlar om mig och min brorsa.

Jag skulle hoppa i ett svart hopp i Åre för 3 år sen,
när jag hoppat och klarat det galant utan att flaxa ett dugg med armarna *host*
vare min brors tur,
Han ropade längst uppifrån och frågade hur mycket fart han skulle ta.
Då skrek jag; "INTE SÅ JÄTTE MYCKET"

han måste uppfattat det som "JÄTTE MYCKET"

för galningen drar på i störtloppsställning mot kicken och sen flyger han som en idiot genom luften och landar 1meter ifrån platten (där nere)

Hans skidor gick sönder och han grinar i 1 timme...

när han grinat klart så skyller han först på farsan som inte sa nåt, och sen på mig som skrek fel.

Beat that? :)

P.S Ingen skada skedd, D.S

Senast ändrad:
En eftermiddag i Åre förra säsongen, tänkte jag att jag skulle ta mig ett litet åk till innan liftarna stängen. Så jag tar en snabb tur till avträdet och åker sedan rödkulleliften upp till den backe som iaf tidigare kallades "liten röd skistar", en liten backe med små minihopp (tror att den klassas som grön linje). Ni som åkt i den vet att det sista hoppet är mest rakt upp och rakt ned och om man ser till att ta lite fart kan man iaf få någurlunda "hang-time".

Så jag bränner på för fullt genom hela backen och trycker ifrån för glatta livet i kicken för att få lite höjd. Den ena skidan släpper redan i kicken och den andra svävar ifrån mig i min högsta punkt (som för övrigt blev ganska hög då landningen är rätt brant). Då jag försöker göra en stilfull pjäxlangningen i den sönderkörda snön gräver tåspetsarna ned sig i snön och precis då jag hinner tänka "jahapp de' va' de'" finner jag mig själv sittandes på huk nedanför landningen efter en vacker framåtvolt (men med grymt ont i knäna).

Efter krachen när jag tar en titt på skidorna ser jag att ngn pillat på mina skidor (som då jag gick på toa stod intill bänken med alla fastkedjade skruvmejslar och sånt) och skruvat om bindningarna så att de står på DIN 5.

Senast ändrad:
haha bästa historierna..

Min hände när jag och en kompis var i Åre förra vintern vi hade åkt offpist ovanför parken. När man åkt klart så kommer man perfekt ner till transporten som leder till just parken.. Problemet är ju att det är en lite bergvägg typ 3-4 meter när man åker ur skogen ner till transporten. Jag hittar en lite kant som går snett neråt och som slutar med ett litet dropp typ 1 meter. Min kompis som har väldigt dåligt lokalsinne (vi hade åkt där hela veckan) fattar ej att det är slutet på pudert, ropar om det är lugnt att köra. Jag bekräftar att det är lugnt då ingen galen dansk kommer ner susandes i typ 100km/h. Men som sagt erik vet ej att det är slutet på offpisten och kör rakt ut istället och faller några meter rakt ner mott den platta, Ûberhårda, istransporten och får sin stav i höften :) Alla vet ju hur oskönt det är att landa platt i hopp, och nu även erik, och det gjorde ju inte skönare att landa på staven..

Senast ändrad:
-- min största krasch men dock den enda , dett hände i Hemavan förr förra året när backarna hade inte fått så mkt snö och det var som hårdast. Var i "funparken" och skulle hoppa det sista hoppet på ca; 6m och landade på något konstigt sätt på sidan. iaf så kommer jag inte ihåg så mkt om detta åk , dom säger bara att jag decka o var helt borta och blödde ur näsa och feta skrap sår i ansiktet...

hmm.. det hände nog när jag var i kittelfjäll på borka helicross.. :P
vi tänkte dra ett åk i pia's/gorek's ravin. jag som var på lite lekhumör började såklart hoppa och ha mig med mina små tricks på de upplogade snövallarna.. men efter några lyckade tricks så tänkte jag dra en seg jäkla 180.. inte så smart.. pucklarna var nästan i höjd med knäna.. då kom jag där halvt störtloppande halvt carvande nedfarande switch mellan pucklarna (gick inte så sakta präkksis, eller sketafort om man säger så:P), då tänkte jag "fan, jag måste vända snart", sagt och gjort så hoppade jag och försökte vrida till en liten 180. men med min otur så hinner man såklart slå in i en plogvall mitt i luftfärden (klantigt) och fick mig dagens läskigaste air ofrivilligt liggande ned. jag flög väl kanske omkring 3 meter (kommer inte ihåg så mkt av halva luftfärden :P) landade på axeln/huvudet och tumlade ned bland vallarna, stannar och får skidan i ryggen, som tur var älsklings ryggskyddet med :P jag låg väl och ojjade mig någon sekund för att sedan resa mig och se hur det börjar mörkna för ögonen, jag kastar mig ned på knä med huvudet mellan benen. far min som var en liten bit uppöver kom farandes som en kanonkula nedför backen och frågar hur det var.. jag klarade mig dock med en jäkligt stel och öm vänster kroppssida. men som plåster på såren så blev det ett helilyft upp på sadeln nästa dag :D jaja.. ett minne som inte försvinner! :D

hehe kan va rolig läsning :P

har faktiskt aldrig gjort nått riktigt klantingt men, förra året hade jag en rail på gården, inte alls jätte lång, och denna lyckades jag slå i ryggen så hårt på att jag inte kunde åka på 2-3 veckor.

När jag suttit hemma framför datan å tittat ut genom förnstret i tre veckor så känner jag en dag attt det inte känns mycket längre! jag har ca 42 grader snowboardfeber och drar på mej jackan allt å drar till närmsta backe nära huset me några kompisar... Jag tänkte att nu ska jag bara åka, inte hoppa så jag kan få ont igen.... Jag bara åker lungt ner och det går fint,men när jag kommer till slutet så upptäcker jag att polarna har byggt en liten kick som slutar ganska brant uppåt. Denna kick täcker kanske två tredjedelar av backen (som är väldigt smal) Jag tänker direkt att jag inte ska hoppa utan åka förbi hoppet. När jag kommer närmare och precis ska svänga av upptäcker jag att det ligger is en bra bit framför hoppet och hela kicken är isig. Jag försöker bromsa, men har för hög fart. jag glider i 90 graders ställning in i hoppet, och får tre timmar senare beskedet från akuten att jag har en bruten handled och antagligen inte ska åka mycket mer snowboard denna vår.... surt :( :P

HEhe kom på en till grej nu.

Förra året i åre, ja å bror min har precis börjat samåka upp i liften efter att ha hoppat i (det enda riktiga hoppet i tegefjäll?) om ni vet, och klarat detta galant. När vi står där i liften kollar vi upp mot hoppet (som ligger nära liften) en bit bakom landningen är det en liten kille som trillat och håller på att plocka upp stavarna... Rätt vad det är ser vi en idiot till skidåkare som kommer på sina gamla telemarkskidor i alldeles för mycket fart mot hoppet, ja säjer till brorsan "kolla hoppet för helvete!" båda tänker att detta kan bara sluta med en fet jävla krash, och det gör det. Telemark åkaren flyger förbi landningen och landar på nästan platt mark, när han landat och upptäcker att bindningarna börjar lossa ser han den lille killen som sträcker sej efter sin stav. Han försöker rädda situationen och slänger sig åt sidan samtidigt som indningarna lossnar från skidorna. skidorna flyger iväg och träfffar den röda lilla liftstugan, skidåkaren drar upp en fett "snövåg", samtidigt som den lille killen med låst gapande min bara stirrar tomt framför sej. (det var inte långt ifrån att han fick ena bindningen rakt i magen)

När snön lagt sig tar det några sekunder innan vi fattar allt... efter ett par sekunder tittar båda åt ett annat håll och adam (brorsan) viskar för sej själv:

"farsan för helvete!"

:P

jag var i tärnaby och åkte en gång med mina polare, och vid ett hopp täckte jag och min kompis hoppa i ett stort hopp, polarn åker först och jag kommer tätt efter väldigt tätt och då i kicken tittar han bakåt mot mej och just då får han ett felskär och ramlar i hoppet och landar på platån och av min stora förvåning tittar jag ner på han (under luft färden) och kollar på han länge sen kommer landningen och då ramlar jag i den och vrider knät och glider i väg 6 meter på ryggen och skrattar och vrider mig av smärta samtidigt.

he he he

Nyår 04/05 i sälen, hundfjället var det nog minns inte riktigt.

Iallafall så hade det dagen innan varit +grader och nu var det -. Detta tänkte jag inte så noga på, mer än att jag kände att det var lite väl isigt i backen(och min gamla bräda var inte särskilt slipad heller). Så i andra åket ser jag ett trevligt bigjump nere vid liftarna och eftersom hoppningen dagen innan gått så bra körde jag för fullt.

Väl framme vid hoppet ser jag hur kanten på hoppet glänser, is alltså. Precis vid kanten halkar brädan och jag flyger vertikalt genom luften och landar på ansiktet (i den lika isiga landningen). Vaknar en stund senare av att jag tycker det är blött i ansiktet, och ser hur det börjat bildas en blodpöl framför mig. Kollar upp och ser ett blodspår (av mitt ansikte) i landningen.

Min brorsa åker ner och är helt galen, tror att jag ska dö eller något. Jag är mest förbannad eftersom jag inser att det inte blir någon mer åkning den dagen. Lyckas även skrämma slaget på en tant vid närmaste stuga, där jag skulle tvätta av allt blod.

Resultat: Inget brutet, bara massa skrapsår, näsblod och svullet ansikte. Detta var på nyårsafton, vilket var synd eftersom jag inte kunde äta någonting på kvällen (kunde knappt öppna munnen).

Efter en vecka var nästan allt borta och jag grämer mig så för att jag inte dokumenterade mina skador.

----

Till diskussionen tidigare i tråden om att en fet bell är ett bra raggtips:
Landa inte på ansiktet och se till att du iallafall kan prata efteråt, så är det säkert bra. Mitt var inte så lyckat...

Israelsson_SNS sa:
tr4pp sa:
När snön lagt sig tar det några sekunder innan vi fattar allt... efter ett par sekunder tittar båda åt ett annat håll och adam (brorsan) viskar för sej själv:

"farsan för helvete!"
HAHAHAHAHA, fan va pinsamt .. :)
Nae inte så, ingen visste ju att de va min farsa... å ja sökte ju inte direkt upp honom direkt efteråt ;)

men kul som fan va de, vi va nära på å trilla i liften upp vettu :P

Skrattar så att man gråter när jag läser de här... Skulle va grymt och samla typ 100 historier och göra en bok av de! Jag skulle lätt köpa den ivf!

Tack för läsningen!

Skrattar så att man gråter när jag läser de här... Skulle va grymt och samla typ 100 historier och göra en bok av de! Jag skulle lätt köpa den ivf!

Tack för läsningen!

Åkte i en släplift en gång och skulle gå av. Fastnade med liften i jackan och åkte över guppet som kommer precis efter att man går av och åker hasande en lång bit och får massa snö i munnen. Tillslut är det över när någon har tryckt på stopp.

Är nog det klantigaste jag har gjort.

nej de edet var så här asså jag skulle ta sista åket med min familj. nu vet jag ALDRIG MER SISTA ÅKET.

så åker jag lite fint köt till kanten för jag var liten. det går utmärkt tills en viss idiot till broder kommer farandes rakt in i mej. detta gjorde han för att han skulle vända sig om för att kasta snöboll på min kusin.. :/ allt detta slutar i att jag får ont som fan i huvet men det bästa var att martin (min bror) får ta all smäll. han fick ett jack av min skida (tror vi) i kinden någon centimeter ifrån ögat (poooff tuur där) detta växer upp och blir stor som f*n. han får åka till sjukhus akut och får sy. fast skade glädje är ju den sanna glädjen.

havreboll sa:
Min fina vurpa hände också när det stog snygga burdar å kollade på.
Framför mig så ligger ett 10 m rail å jag tänker nu jävla ska här tailslidas på skidor
( har inte tailslidat förr)

det som händer är att binnigen pajjar och eftersom det var ett brutet rail så gled jag 8 m på knäet gled ner på huvet ca 10 å landa med ryggen i min pajjade skida

rätt pinsammt och mycket ont:D
aj det låter ont :D

FilipAvall sa:
Åkte i en släplift en gång och skulle gå av. Fastnade med liften i jackan och åkte över guppet som kommer precis efter att man går av och åker hasande en lång bit och får massa snö i munnen. Tillslut är det över när någon har tryckt på stopp.

Är nog det klantigaste jag har gjort.
HAHAHA fy fan nu kommer jag ihåg! gjort exakt samma sak!! :D

Tillbaka
Topp