det här började som ett vad mellan mig och min jobbarkompis på fyllan...
Jag jobbade i åre och det var tisdag kväll skulle ut på bygget (säsongar dagen numero uno) full som ett säsongar svin så utmanar min jobbarkompis mig att åka telis dagen efter eftersom det var gratis uthyrning av telis på raskens i duved på onsdagar...
Vaknar på onsdagen av att det ringer min kompis säger hämtar dig om 15 min då ska vi till duved!
Med huvudvärk, illamående & en fylla fortfarande igång går jag upp slänger i mig 1liter vatten och 2 alvedon sticker jag med honom till duved vi stannar vid raskens jag fattar ingenting...
Jaha han ska prova telis jaja tänekr jag jag följer med in.
I nästa veva så testar jag pjäxor vet inte riktigt vad som hände han berättar om vårt vad och jag vill ju inte förlora även om vadet bara bestod av manlighet och värdighet.... problemet är att jag ALDRIG stått på ett par skidor har bara åkt snowrider och bräda...
det var en rolig dag första ggn på skidor och det är telis (impressive) dagen började rätt bra jag körde in i ett antal träd människor och käkade mycket snö tappade staven i sittliften, trillade när jag skulle sätta mig i sittlifen trillade när jag skulle av sittliften trillade i liftkön...
men sen lite senare när man började kunna svänga lite mer så fick man ju övermod slutade med att jag låg i ett granparti efter korsande skidor och inte kom upp min kompis åkte förbi 2 ggr och letade men såg inte mig till slut var det en vänlig norsk som skrattande drog upp mig ur snön... jag tog mig ner till slutet av backen kl var ca 3 så vi var tvungna att lämmna tillbaka skidorna jag helt blåslagen hade för första ggn i mitt liv stått på ett par skidor och telis dessutom det var en av de bästa dagarna på säsongen synd bara att ingen hade kamera så man kunde föreviga dagen.
Summan av kardemumman "man ska inte tänka på hinderna utan målet"