Klättring i huvudstaden

sahlen1987

Ny medlem
Klättring i huvudstaden
jag besökta sthm för ett par månader sedan och det slog mig att möjligheterna för stats bouldring var oändliga. bäst att klättra på var stats huset och som god tvåa slottet.
nu är frågan den om det är lagligt att klättra på stats huset. slottet säger sig självt att det inte är så omtyckt.
sen undrar jag om det är någon annan som har gjort samma sak.

Klättring i huvudstaden
Ingen aning, men lika lite som jag vet om det är lagligt, lika lite vet jag om det över huvud taget finns en byggnad i Stockholm som hetet "Stats huset". Är det riksdagshuset du menar då eller?

Klättring i huvudstaden
Ja du kan ju klättra upp på det där genomskinliga glastornet i dammen med fontärner utanför Ungdomens hus eller vad det nu heter, lava? Ialafall mitt i stan.

Där gåre att ta sig upp ialafall, men vet inte om det går ner, killen som klättrade upp där förra gången fick åka brandkårstege ner..

Klättring i huvudstaden
Det finns ju folk som klättrat på Stadshuset, minns inte hur länge sen det var eller vad som hände men det har, som sagt, gjorts. Annars kan man ju klättra uppför golfbollen (globen) med sugfötter eller nån annan kul utrustning. Eller varför inte sola kaknästornet?

Klättring i huvudstaden
Vill bara vara lite besserwisser och påpeka att man vid bouldering inte klättrar speciellt högt, det många pratar om här är mer att klassa som soloklättring på byggnader (buildering...). ;P

Tillbaka
Topp