KLM till Kanada vad kostar skidorna

el_molino

Ny medlem
Tjenare alles.
Jag ska flyga till Kanada med KLM men kan inte riktigt reda ut hur mkt det kostar att ta med sig skidorna, nya regler om man bokade flygbiljett efter mars 2010.
Ser ut som om att det skulle kosta 200eur enkelresa men tycker det låter snuskigt dyrt.
Någon som har flugit i år som har någon koll på KLM priser?

Jag flög med KLM inom EU för några veckor sen och har inte mycket positivt att säga om dom.
Borttappat bagage, totalt 1000kr (t/r) extra för skidor och riktigt dåliga kommunikation mellan bolag/personal och resenärer. Mer eller mindre omöjligt att kontakta dem.

Skulle rekommendera att du åker upp till flygplatsen och frågar de som jobbar på deras biljettkontor (vilket iaf i gbg vart omöjligt att ringa till..) eller ännu lättare: välj ett annat bolag!

Jag åkte med KLM till Calgary från Köpenhamn förra vintern tur och retur, och dit resan gick mina skidor på 149 sek genom resebolaget. Retur resan behövde jag inte betala något alls. Bästa bolaget jag åkt över Atlanten med. Om du har bokat genom externt resebolag så rekommenderar jag dig att höra med dem och om möjligt betala om det kostar något genom dem också.

kanns kanska klart :
Skidor och snowboards

En uppsättning (vatten-)skidor eller snowboardutrustning kan bestå av en bräda eller ett par skidor, två stavar och ett par skidpjäxor.

En sådan uppsättning räknas som ett kolli bagage som får väga upp till 23 kg (50,5 lbs). Om din utrustning väger mer eller om du tar med dig den utöver din tillåtna bagagemängd tas avgifter för extra bagage ut.

Gör alltid en reservation för ditt specialbagage minst 48 timmar före avgång, och kontrollera att din reservation bekräftas.

Visa avgifter för extra bagage

Observera: biljetter utfärdade före den 28 mars 2010
Om en vikt anges i kg på din biljett får du ta med dig en uppsättning (vatten-)skidor eller snowboardutrustning upp till 20 kg (44 lbs). Om den totala bagagevikten inklusive skid- eller snowboardutrustning väger över 20 kg tar vi ut en särskild fast avgift. För extra skid- eller snowboardutrustning som är tyngre än 20 kg fördubblas avgiften.

Visa avgifter för sportutrustning för biljetter som utfärdats före den 28 mars
Kontakta KLMs telefonbokning

Kör man ett kolli så är det gratis. Sedan kostar kolli nr2 55eur från europa och 55CAD från Kanada. Simple as that. Detta så länge som man håller sig under 23kg/kolli, övervikt är snordyrt med alla bolag.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp