Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
det är troligen ledbandet på insidan av knäet som blivit lite uttöjt. Är det svullet och ömt så är det inte lönt att åka till sjukan då de inte kan göra mycket just nu och att det gör fruktansvärt ont det lilla de väl kan kolla. ( de kollar att knäet är helt genom att försöka dra det ur led ;P) Om det fortfarande gör ont om några dagar så kolla upp det, framförallt om det gör ont inne i knäet då det kan vara minisken.Felixus sa:Kände att mitt knä hoppade ur led idag när jag skejtade lite. Hoppade tillbaka på direkten men nu efter gör det ont när jag böjer knät. Någon som haft samma problem? Ska jag kolla det på sjukan?
Om det är en tjej som har problemet så är det svårare att motverka då tjejer har större chans att knäskålen hoppar ur led. Jag är iofs kille men har stora problem med mitt knä efter fotbolls skador. Rekomenderar att träna samt tejpa knäet när du åker. Jag har även ett knäskydd med ledade sidor av aluminium vilket hjälper till att hålla ihop det. Kan rekomendera apotekets knäskydd om de finns kvar. Innan hade de ett som hade en plast skena på sidorna vilket fungerade som "extra" ledbandkemon sa:Om man har problem me att knät kan hoppa ur led (sker inte så ofta) Hur stor chans är de då egentligen att de kommer att hända då man åker bräda? Finns de nå annat bättre alternavit om man verkligen vill börja åka nåt?
Tror en hel del har erfarenhet av knäskador. Men visst är det värt att få hjälp av en expert men i 99% av fallen ger de rådet, träna upp det och tejpa/skydd.ebba-t sa:Gå till en naprapat eller kiropraktor och hör med någon som kan sånt där. Då kan du få behandlingar och tips på hur du ska bygga upp musklerna runtom knät för att motverka att knät hoppar ur led (det är ofta pga. svaga muskler runtom knät som knäskålen hoppar ur). Hör med dem om de kan rekomendera något slags knäskydd också. Jag har haft en lagkompis som har hade exakt samma problem pga. år av överansträgningar osv.
Som sagt: Gå till någon som verkligen kan sånt där istället för att lita på okunniga forumnerds.