Knepigt med stance....

Guitaren

Ny medlem
Knepigt med stance....
Hej! Var tvungen att borra bort en skruv som satt fast så jag kan inte längre använda den gängan (en av centermounts gängorna) och det känns ju inte helt säkert att bara använda 3 skruvar. Dessutom så blev det bara cirkus 52 cm mellan bindningarna om båda sitter i centermountet och det känns en aning för lite. Så det jag gjorde var att flytta bak den bakre bindningen så den sitter på de 4 yttersta hålen så att säga, men den främre är fortfarande centrerad. Kan man göra det? Hur kommer det påverka åkningen? Om man flyttar fram den främre också så blir det ungefär 62 cm mellan och det känns lite för mycket. Som sagt, lite knepigt det här med stance... :)

Knepigt med stance....
Desto längre mellanrum du har desto lättare är det att svänga, men desto svårare att snurra när du hoppa =)

Knepigt med stance....
wande sa:
Desto längre mellanrum du har desto lättare är det att svänga, men desto svårare att snurra när du hoppa =)
Jo, det vet jag, men om man bara flyttar en bindning, i det här fallet den bakre, placeras ju kroppen mer mot den bakre delen av brädan. Kommer det kännas helknäppt att åka så?

Knepigt med stance....
nä kör bara, många som kör så fast man inte har trasig bräda. Kanske inte optimalt om du kör true twin å mkt park å switch, men funkar.

Knepigt med stance....
Det beror ju också på hur lång du är, 62 centimeter behöver inte bli för långt emellan. Men som sagt beror på hur lång du är...

Snödjup

Tillbaka
Topp