kommentatorerna på svt...

Yzulf

Medlem
jacob wester gjorde en solklar kangaroo
kommentatorerna - ja han gör en dubbel cork 12?
10?
nee 9:a

nödvändigt med en ny tråd :p
Men ja, dem tog helt fel på åkarna också...

Älskar alla fel dom gör med vem som ska hoppa med, - nu är det Oscar Scherlin så är det JF Houle som kör...

dom som sett något liknande med svt borde ha lärt sig vid det här laget att dom inte kan ett skit. personligen tycker jag det är ganska underhållande att höra, jag skrattar som fan åt dom :P

Haha man ska inte ha en sportkommentator och en snowboardåkare som kommenterar en skidtävling. :) Var lite roligt då dom sa att en cork 9 true nose var ett standardtrick.

Annars var skidtävlingen mycket roligare att se på än snowboardtävligen då dom ramlade i princip hela tiden.

haha, svt, byt kommentatorer, låt som som va där idag hålla sig till längdskidåkning..

Senast ändrad:
Jag höll på att skita i byxorna... Men förra året var nästan värre!
Men mest roliga var att kommentatorn verkligen inte kunde släppa ordet dubbelcork.. Allt åkarna gjorde var dubbelcork =D

Det borde ju inte vara så svårt att fråga Henrik W att ställa upp, han får en liten slant, han sitter med i svt crue och berättar hur det ska vara. Det vore kul att höra, henrik skulle väl rätta den andra kommentatorn hela tiden. :P
Nu var han väl dock upptagen med annat på Winter Jam

Ta det lungt nu va. Visa lite tacksamhet att de sitter och kommenterar ett evenemang som de tyvär inte är så insatta i på en lördagkväll. Det gör så gott det kan så kom inte och se ner på dem totallt.

Visst kunde Svt fixa nå mer kunniga fast detta fick med nöja oss med!
Det var mycket bättre än inget!

skandal på så sett, och väldigt pinsamt att ingen av dom visste för fem öre hur scherlin såg ut? Dom kommenterade hoppet och sa att det inte räcker osv, men det var kenworthy som hoppat. gj

J-rockner sa:
Ta det lungt nu va. Visa lite tacksamhet att de sitter och kommenterar ett evenemang som de tyvär inte är så insatta i på en lördagkväll. Det gör så gott det kan så kom inte och se ner på dem totallt.

Visst kunde Svt fixa nå mer kunniga fast detta fick med nöja oss med!
Det var mycket bättre än inget!
jaa eller hur ! nu har man ju i alla fall ngt att skratta åt

som när dom gjorde ett repotage om HH:s sw 1620 så sa dom att han var den första med att göra 1620. eeeeh??

Oskar scherlin fick ju dessutom Jf houles poäng
och han kom före Richard Permin fast han avbröt tävlingen.

men det är fett grymt av svt att visa såna här event.

D-G sa:
Det borde ju inte vara så svårt att fråga Henrik W att ställa upp, han får en liten slant, han sitter med i svt crue och berättar hur det ska vara. Det vore kul att höra, henrik skulle väl rätta den andra kommentatorn hela tiden. :P
Nu var han väl dock upptagen med annat på Winter Jam
Håller med, Windstedt var ju redan där och kom dessutom ner under intervjun med Jon. Kommentatorerna verkade ju inte ens veta vem PK var utan kallade honom kort och gott för "norrmannen".... Det allra sjukaste är ju att det var ännu sämre förra året. Det var humor på riktigt. " Släpper graben, spottar landningen och åker iväg."

Men stäng av ljudet då förfan, det är ingen stor sport än och att extremskidåkningen får lite publicitet är bra.. tack och hej.

Baess sa:
Men stäng av ljudet då förfan, det är ingen stor sport än och att extremskidåkningen får lite publicitet är bra.. tack och hej.
Sett till utövare är det nog rejält över skidskytte i alla fall... Skulle de tillsätta en vaktmästare på kafferast där? -Nej. Svt verkar vara kvar på 90-talet och behöver en "trevlig" FIS tillställning för att ta det på allvar.

Vad jag vet heter inte hexo flippen en olsson flip heller. Svt... Sätt in jeppenator han vet vad allt är, han e bra på att prata.

Tog 5 min innan dom fatta att de inte var oscar utan Jf, Och till och med min mamma visste att de inte var oscar, och trotts att min mamma är smått senil kommer hon ihåg oscars kläder.

FAIL på kommentatorerna men Success på sändnignen i övrigt. Riktigt bra filmat osv.

jag missade hela sändningen,vet nån om den kommer att gå och se på svt play?

nån mer än jag som hörde att en kommentator sa " 7 8 9 och 10 VARV!!" till en 1080

och " det var många snurrar i det där tricket"

som ja ser det så kan man bara göra en "snurr" i ett trick haha

Ja kommentatorerna på svt är grymma!
Minns för några år sen när dom kommenterade en snowboardtävling.
Åkaren gör en fs rodeo 720.
Kommentatorn - "Oj en spegelvänd becksajd 720!"
Nästa åkare gör en stilren bs 540 indy.
Kommentatorn - "Och även han gör en spegelvänd becksajd 720"
:)

Iron_Patrik sa:
men det här med spegelvänd tror jag dom måste säga för att svt vill att folk ska förstå, dom förklara ju allting idag, "inrunet e bredare inrun e alltså vägen på väg till hoppet"
och "hangtime gillar dommarna, dvs tiden åkaren är i luften" de e väll bra att dom pratar med termer folk hemma fattar men då får dom göra de rätt iaf:P tänkte på bs 540 du pratar om, ska dom beskriva får dom ju säga rätt snurr iaf

Pizzaaugust sa:
Iron_Patrik sa:
men det här med spegelvänd tror jag dom måste säga för att svt vill att folk ska förstå, dom förklara ju allting idag, "inrunet e bredare inrun e alltså vägen på väg till hoppet"
och "hangtime gillar dommarna, dvs tiden åkaren är i luften" de e väll bra att dom pratar med termer folk hemma fattar men då får dom göra de rätt iaf:P tänkte på bs 540 du pratar om, ska dom beskriva får dom ju säga rätt snurr iaf
Svt är verkligen retards när det gäller sånt där. Hade tävlingen varit knuten till FIS( vilket den som tur är inte är) skulle de tillsatt en bättre kommentator per automatik. Sportredaktionen tror att KOS är nåt slags jippo och behandlar tittarna där efter. I vilken annan sport förklarar man så grundläggande saker som att " Switch är baklänges- och det är ganska viktigt"?

:/

va glada att dom visar det å tv över huvudtaget, kommentatorerna har lagt ner sjukt mkt tid med att lära sig allt, asså fatta va svårt för en nybörjare å lära sig allt detta, sporten är ny för svt å dom kommer att lära sig mer och mer för varje tävling.

haaj :D

Tillbaka
Topp