Jag har tyvärr inte kört Baconen men däremot gamla hade jag Hendryx Purple Haze 182 cm, (2008, 151-113-141 mm, r=19 m) som enda skida hela säsongen i
Jackson Hole 200gr8. De är inte helt olika SFB både till mått, flex och monteringspunkt. Just den säsongen var helt galet bra så jag körde de framförallt i midjedjupt "Cowboy powder" men även en del park och pist.
De känns helt klart lite större i parken än mina parklagg Line Chronic 181 cm (2008, 111-85-108 mm, r=19,8 m) men pga monteringen och den snäva skärningen kan man carva av kickarna och faktiskt smeka av legitima 540 och landa bakåt utan problem i hopp modell större. På något lustigt sätt är det faktiskt rätt skönt, mycket yta att landa på, dock blir det lite plankvarning.
2009 Hemsedal (3 veckor Megèvé FR och Zinal CH)
Året efter körde jag Line Blend 183 cm (2009, 132-100-122 mm, r=21 m) som allround/parklagg och Hendryx Rhino Rhaser 186 cm (2008, 161-118-141, r=17 m) som puderlagg. Blend går riktigt fint i parken, jag valde de ofta framför mina Chronic då snön var lite mjukare om vi skulle ut på något äventyr i outpisten varvat med lite park. I pisten lämnar de dock en del att önska, rätt tråkiga, händer ingenting när man kantar om man inte har en jäkla massa fart och kraft. Funkar rätt bra i offpisten men jag skulle behöva en längre längd, lite därför jag går upp till Prophet 115 i 186 cm i vinter.
Rhinon tog jag inte i parken, framförallt pga en snöskyffel till nos och Dukes.
2010 3 veckor Hemsedal/Åre
I vintras "körde" jag Line Prophet 100 i 179 cm (2010, 134-100-125 mm, r=17,2 m), lätt en av de snärtigaste allroundlaggen jag personligen åkt. Om jag bara fick ha ett enda par skidor skulle det vara just dem. Med facit i hand spöar de Blend rejält i mina ögon. Monteringspunkten är densamma, Prophet svänger lite mer och är överlag roligare och mer lätthanterliga framförallt pga 4D fibrecap konstruktion jämfört med Blends sidewall. Trots lite mindre stabil konstruktion går de ändå bra i höga farter (om man står rätt på skidan och kantar, en kantad skida är en stabil skida), förmodligen för att de har Metal matrix vilket Blend saknar, något som dock ger Blend någon mer kakpoäng i parken.
2011 Halmstad (Vallåsen, hah hah), skidtestarhelgerna i Tandådalen och Lindvallen, Jul/Nyår i Sälen/Åre och förhoppningsvis en alptripp på 1-2 veckor med mycket kvalitativ åkning
I vinter ska jag enbart ha ett par Line Prophet 115 i 186 cm (2011, 153-115-142 mm, r=21 m) och mina gamla parklagg Line Chronic, den perfekta kombon

. Jag räknar inte med att Prophet 115 kommer vara speciellt roliga i parken men däremot en perfekt mix mellan Mothership och Prophet 100 för allt annat. De har konstruktionen, sidewall, från Mothership men geometrin, P-cut (mest sväng framför bindningen), från Prophet 100.
Jag skulle vilja påstå att dina ObSETHed inte är helt olika Line Blend, lite samma konstruktion, skärning och monteringspunkt.
Tips
För att få bättre parkegenskaper är det önskvärt att du går ner lite i midjemått, visst skulle SFB funka helt ok i parken men de kommer helt klart inte vara bättre än en smalare allmtn parkskida. En modell som Line Chronic Kryptonite, K2 Revival, Armada ARV, Völkl Bridge, Rossignol S5 Jib med flera ser jag som riktigt bra kandidater.
Dra upp på skidtestarhelgerna i Sälen och pröva dig runt lite grann. Fixar de ishoppen och pucklarna i Stora backen i Tandådalen kommer de mest troligt fixa en säsong i Alperna.