kompletera min Bataleon eviltwin?

flipp_90

Ny medlem
jag vill nu till vintern koplettera min Eviltwin med en lite mer almountainbräda

jag är 180, väger 80kg har skostorlek 42
jag åker ca 14 dar/år

jag vill ha en bräda som går bra i pist samt offpist. men inte allt för oförlåtande och styv. jag är väll en medelgod åkare och behöver en lagom "svår" bräda för att kunna utveklas ytterligare.

1. jag diggar trippelbaseteknologin, skall jag satsa på ytterligare en bataleonbräda, är det nån fördel att bara köra tbt?

2. kan jag till min blivande lite styvare bräda köra med mina kära flux super titan från 06 eller är det dags att förnya sig?

3. bataleon enemy, skulle det kunna vara något?

4. jag är inte så kunnig på sortimentet som finns så om ni kunde ge mig lite riktlinjer på märken och modeller som skulle kunna vara aktuella vore jag mer än glad :)

www.bataleon.com

Där kan du se vad det finns för andra bataleonbrädor. Gillar du tbt tycker jag helt klart du ska köra vidare på det. Hade du inte skrivit att du ville ha en bra bräda till pisten också utan bara offpist hade jag rekomenderat någon lite större bräda med rocker.

Är också på jakt efter en beg Evil Twin :D

Men som sagts tidigare tycker jag nog du ska köra på tbt om du gillar det, annars kanske det är roligt att testa något annat också. En Burton Custom kanske?

jag kör på en evil twin och en the jam, kanon kombination om jag får säga det själv, the jam rockar både pist och puder samtidigt som den är ganska lekfull.

sry för att jag hijackade din tråd. För att vara lite ontopic så har jag en undisputed som jag kör offpist/pist med som jag tycker är nice, ganska stiff dock.

goliathen känns lite för mjuk och snarlik eviltwinnen...

vad skiljer the jam och enemy igentligen?

vad är possitive chamber? den vanliga va, motsatsen till rocker?

Förr i tiden var Enemyn styvare än Jamen och möjligen något bredare. Jag kör på Enemy och Hero (föregångaren till Jam). Fick för mig att de hade fifflat med styvheten på Enemyn till i år men är inte säker. Tror personligen inte att en Jam gör någon snowboardåkare besviken. Någonsin. Den tar i princip allt. Jag köpte min Enemy för att jag ville ha en så hård jävla TBTbräda som möjligen gick att få.. och det fick jag=)

slazyrider, är enemy och jamen alroundbrädor eller är dom så styva att det är pist och offpist som gäller och dom är banlysta från lite parkhäng?

jag är ju ingen railare så kan inte utala mig om hur the jam fungerar där, men för att hoppar runt lite fungerar den fint.

flipp_90 sa:
goliathen känns lite för mjuk och snarlik eviltwinnen...

vad skiljer the jam och enemy igentligen?

vad är possitive chamber? den vanliga va, motsatsen till rocker?
Ok, gör inte misstaget och köp en en för hård bräda till pudret bara..

lycka till!

ok, tror folk att en enemy blir för hård för en parkåkare som vill ge sig ut i pisten lite mer till vintern?

jag ska till sthlm och köpa nya boots samt kolla på ny bräda, vart bör jag vända mig för att få ett bra sortiment? gärna centralt...

Tillbaka
Topp