Kona Shred

majoren

Ny medlem
Kona Shred
Jag hade tänkt mig att köpa en Shred. Jag kommer antagligen att använda den till att cykla runt i stan, köra lite på bakhjulet och hoppa. Min förra cykeln pajade efter som den inte klarade av belastningen på pedalerna ( ca 80 kilo 16 åring). Jag är ingen extremåkare utan bara kör runt lite för att ha kul med kompisarna. är cykeln att rekomendera, vill gärna veta lite innan jag slår till.

ps. kommer nog inte att inte att satsa allt på en framtida karriär som cykelproffs, men jag vill gärna att cykeln håller.

Kona Shred
tror inte shred håller för dej. men det spelar inte så stor roll eftersom den inte går att få tag på i hela europa. satsa på en scrap eller stuff om du ska ha kona. annars finns det ju scott, cannondale och specialized m.m.

Kona Shred
Fluffsurfan va snackar du om? För de första tror jag visst att den håller lätt. För de andra går den väll visst att få tag på i europa, finns ett flertal affärer som säljer den i sverige.

Kona Shred
började också bli lite fundersam där men håller mekaniska skivbromsar länge/bra eller ska man satsa på en cykel med V-bromsar

Kona Shred
mekaniska skivbromsar håller bättre än v-bromsar
och v-bromsar ger massa onödigt slitage på fälgen
men hydraliska skivbromsar e det bästa
+ att shreden håller bra för dig

Tillbaka
Topp