kona stuff, scarp eller shred

hej. jag är en riktig noob när de gäller DH,dirt/street osv.
men jag funderar på att börja köra dirt/street. ja har kollat runt här på forumet och på andra forum och kommit fram till att kona stuff, scarp eller shred är ganska bra cyklar.
jag har ca:6000-10000kr att köpa cykel för, så jag undra villken ja ska köpa. ja ska inte hoppa jätte mkt. men de kommer bli lite höga hopp och sen mkt street åkning.
jag väger ca 60kg och är ca 170lång

Tror inte det spelar så stor roll, du får väga om du vill ha lite bättre komponeneter eller lite mer pengar över till när du vill uppgradera. Nästan alla som börjar vill ha en Kona men efter en stund vill de ha nåt annat, har sett det många gånger. De är dock helt ok cyklar och de är billiga.
Se till att du inte tar för stor ram bara, du vill inte att den ska bli otymplig. Stuffen, tror jag det är, finns ju även i 24" utförande på hjulen om du vill ha det, det är en smaksak.

Det finns även andra alternativ t.ex DMR cyklarna på...
http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=163

Senast ändrad:
okej. när jag kollat runt i forumet så värkar de bättre att köpa en dyrrare hoj och inte uppgradera/bytta delar lika ofta stämmer de? jag funderar på stuffen

Köp nån Dmr hojj istället. Rullar själv på en Rhythm ram och den är ur-mysig. Även transition ramen är en höjdare. Finns komplett för 7500kr på chainreactioincycles!

Jag har en kona shred som går sk*t bra tycker jag iaf fast jag kör mest bakhjul street å drops å sånt fast om du ska vara mer seriös köp då en cowan lr scrap

Wannabe_Jackass sa:
Köp nån Dmr hojj istället. Rullar själv på en Rhythm ram och den är ur-mysig. Även transition ramen är en höjdare. Finns komplett för 7500kr på chainreactioincycles!
Jag har också en dmr rhythm och dom är riktigt nice , väger inte mycket.
tycker också att du ska köpa nåt annat än kona, du kommer tröttna på den .

okej jibbi. men va kostar en shred då?
jag orkar inte hålla på och beställa hem cyklar från andra länder.
tyvär så har ja fått en litet mindre budget nu pga att ja va tvungen att köpa lite saker till crossen. så ja har väl 5-7tusen. ja kommer inte att köra så jätte hårt och sattsa nu i början. men hur är en kona shred eller scrap. lr måsta ja lägga ner mer pengar för att få nått bra?

Senast ändrad:
jag har en shred och jag kör inte så hårt och den går as bra så jag tkr du ska satsa på en sån kostar väl 7500 kr ungefär

Varför inte beställa när du får en grymt mycket bättre cykel billigare än en skit Kona Shred.

Chainreactioncycles är även en väldigt pålitlig webb-shop, har handlat därifrån så många gånger att jag har tappat räkningen.

Nej nej, varför förstöra en hoj med den dämpad gaffel. Bara ta bort bromsarna och rippa streeten/dirten.

Tillbaka
Topp