Köp av Freeride skidor 185cm-190cm Midja: 75-85

festis_jr

Ny medlem
Vill köpa ett par heta freeride skidor som ska funka bäst i pisten men ska vara åkdugliga i offpisten. Gillar att köra på fort och vill därför ha ett par stabila skidor som inte sladdrar. Vill gärna ha ett par skidor som reagerar kanske fort på rörelser och som biter bra på is. Vilka skidor ska man satsa på då? Jag har funderat på någon av dessa "K2 Apache Reacon", "Rossignol Bandit B2" eller "Völkl Karma". Vet att det är svårt för att veta vilka som passar mig bäst. Men vore nice om någon kunde skriva lite kort om varje varför man ska välja dom!

De skidorna jag funderat på där är ganska dyra. Skulle helst vilja köpa ett par beganade från fjolåret för ca 2000-5000:-. Jag är 19år 188cm 86kg så har ganska bra kraft i benen än så länge. Som sagt vore shysst med lite tips om vad jag ska köpa. Någon som har några bra skidor till salu får gärna höra av sig, festis_jr@hotmail.com

åkte på ett par head monster 75 under några dagar i valD eftersom att mina egna fischer bigstix 75 pajjade, kan säga att det var bett i monstrerna, grymt bra grepp tycker jag. Blev riktigt förvånade eftersom att jag aldrig trodde att jag skulle gilla head monster. Men det var en riktigt skön allround skida.

Mvh Viktor åsander

Vill du ha en som funkar bra i parken också så skulle nya Scott P3 185cm (80mm i midja) funka bra.
Ska du däremot åka mer offpist skulle jag säga Karma.

Ett par skidor i >75 mm klassen blir med en viss naturlighet lite tröga kant till kant och även om de kan vara svängvilliga i offpisten är de sällan speciellt "lekfulla" i pisten. Ta därför även en titt på Ross B1 om du är ute efter en lite "kvickare" skida. Säljs på bla. Stadium för 4995:- inkl. binding, klart prisvärt alternativ.

Head Monster 75 är en grym allroundskida för den lite tyngre och/eller drivna åkaren. Men ... kvick och lekfull, näää!

MVH/MM

Har ungefär samma mått som dig, 186, 82 kg. Åker på K2 Axis XP, som jag tror är en föregångare till Apachen. Grymt skön skida, 78 under foten räcker för mina behov och den är stabil som Zlatan. Om apachen har likvärdiga egenskaper rekommenderas den varmt! B2 tycker jag är på tok för veka.

Jag har ett par Head monster 75 184cm som är till salu. Grymmt stabil skida som tål att åkas riktigt fort på även utanför pisten. Monster äter allt!
Kört på dom två knappt veckor i kanada och några dagar i Åre. Monterade med Salomon S900 din-skalan går till 14.
pris: 3000:-

/Kim

kimridesbikes@yahoo.com

Tillbaka
Topp