Köpa begagnat

onaka

Ny medlem
Köpa begagnat
Tjo

Finns det något man ska kika på om man ska köpa en begagnad bräda?

Dvs något sätt man kan se ifall brädan är typ knäckt inuti eller något annat dåligt :)

Sen funderar jag på burtons billigaste brädor typ Clash & Bullet tror jag en heter. Är de bara skräp?

Skulle gärna hitta en bra begagnad men funderar trots allt på att köpa en ny bräda, är 24 så lär knappast växa så mycket och kommer väl kunna ha den i ett par år om jag inte knäcker den? Om jag är så klantig kanske jag borde oroa mig för knäckta ben ist?! :-)

/ R

Senast ändrad:
Köpa begagnat
Nu är jag ingen brädåkare, men har väl köpt flera skidor begagnade.
Att kolla på förutom om just den modellen är rätt för dig, tänk på att fel bräda för 600 spänn är fortfarande en dålig investering, så kolla lite på allmänna skicket. Normalt slitage finns där, annars hade inte brädan varit begagnad. På brädor vet jag som sagt inte, men på skidor brukar jag kolla av med en metall-sickel att belaget är plant, inte uttorkat samt att bindningar inte ser ut att vara för slitna/glappa.
Om man på något sätt kan se om brädan är knäckt eller inte vet jag inte, men undvik brädor med skador som går djupare än lacklagren eller tendenser till delaminering.
Försök få dig en allmän uppfattning om försäljaren, och som sagt, belaget säger massor då den som inte tar hand om sin bräda där knappast bryr sig om mer avancerad brädvård heller..

Köpa begagnat
Kolla så inte spannet börjar försvinna eller att dom är skeva, läst att det kan hända på skidor man man t,ex stor och stylar för mycket på nosarna osv. Kan någon bekräfta?

Köpa begagnat
hmm .. jag läste om t.ex burton clash på recensionerna här på freeride att man inte får så bra "skär" som med en dyrare bräda.

jag har åkt ett par år så tycker ändå att jag är en hyfsad brädåkare men vad menar recensenterna med det?

Köpa begagnat
alltså, det är klart att man får vad man betalar för, klart att clash funkar men lägg lite mer pengar så blir du inte missnöjd, kolla på bataleon, riktigt schyssta brädor. Finns ett par på blocket tror jag.
lycka till med brädsökandet

Tillbaka
Topp