Köpa Jacka!

Nojlas

Aktiv medlem
Köpa Jacka!
Sitter i samma båt som du.
Klättermusens Eventmaterial (eller vad det heter) tror jag inte du behövre oroa dig för. Gore-Tex är bra men det finns många märken som både är bättre och sämre. Tror det är en snuskigt bra jacka.

Själv så har jag kikat på Tierra Intrépido och ett par Cassin Ridge (stavning?) brallor till det.

Alla jackorna är ju onekligen rejäla saker så jag tror inte du blir besviken i vilket fall.
Tänk bara på att de ska vara rörliga, men ändå inte pösiga. Den ska vara tight för att få rätt egenskaper.

Prova, känn, fundera och kör på sunf fönuft så blir det bra.

Köpa Jacka!
Jag också....!
Jag har bara testat Millet K-Jacket + K-Pants men de satt perfekt på min kropp så jag har beslutat mig för de. Har dessutom hittat ett kalaspris på hela setet i Tyskland! Så om du bestämmer dig för Millet, skicka ett PM så kan du få länken till den tyska sportfirman.

/P

Köpa Jacka!
Har en Bonfire jacka med eVENT som det heter. Ska tydligen ha 30000 vattenpelare/tålighetstjohejsan (kommer aldrig ihåg hur det där fungerar och vad det heter egentligen. En grym skaljacka som funkar väldigt bra i alla väder, har klarat allt hittills från 35 minus hemma i Åre till vårskidåkning i Chamonix.

Köpa Jacka!
ok, later ju bra. Finns det inga problem med eVENT (stavas sa, har tagit reda pa det nu) sa blir det nog klattermusen. Tack for svar, finns det nagon anna osm har asikter sa klam fram med dem bara!

//Johan

Köpa Jacka!
Jag skulle alla dagar rösta på Klättermusen! Bra design och hållbart!

Dessutom gillar jag inte trenden med alla dessa "vattentäta" dragkedjor som ser mer coola ut än fuktionella. (Nu lär jag väl bli påhoppas när jag skriver detta ;-)).

Jag tar nog hellre en jacka med trad. blixtlås och stormflärp frmför... Men smaken är ju olika...

Jag håller med ovanst. resonemang rörande eVent kontra Gore-tex, mm. Jag tror bara att Gore har en mer inarbetad produkt på marknaden, något som inte nödvändigtvis betyder det bästa...

Lycka till!!!

mvh,

M.Jinnai

Köpa Jacka!
Eftersom Gore tex släppt patentet så lär ju ett annat märke vara minst lika bra eftersom dom förmodligen använder samma teknik.. men vad vet jag...

Köpa Jacka!
Kan varmt rekomendera bifrost.

-25 sälen inga problem
+10 val d isere inga problem.

Grymt smidig jacka.
(luvan e go när de blåser stor spik)

lycka till!

Köpa Jacka!
skulle ta en Tierra, du vet vad du får. Inget material slår gore-tex sedan tycker jag att du ska ta en intrepido för att den är glassigare i liftkön

Köpa Jacka!
ja har haft Bonfire gear i tre år nu (nya varje år för ja växt ur dom) men dom har funkat grymt bra, Varm, vattentålig, snygg ja U name it helt enkelt... kan varmt reka dom!

Peace

/Bear

Köpa Jacka!
Hur blev det? Har du köpt nån jacka än?

Jag har en Klättermusen Grim och kan bara rekomendera den. Den sitter väl ungefär som och liknar Bifrost i modellen. Huvan är wunderbar, lite större/extremare än t ex Arc Teryx jackors. Den är altså lite mer "sitta i sittliften och slippa snön" luva. Men samtidigt (på nåt konstigt sätt) så har den en extrem rörlighet och man kan svänga huvudet åt alla håll. Köper du den tror jag inte du kommer att bli besviken. e-VENT tror jag du kan vara lugn med, jag har aldrig blivit blöt och sömmarna o tejpningarna håller (har haft den sen sommaren 03).

Det enda negativa jag kommit fram till är att om det snöar och du har luvan uppe samlas det snö på "stormkanten" lå luvan, detta kan samlas mot hakan och smälter då av andningen. Men det får man leva med om man vill ha en sån luva, har aldrig provat någon med bättre rörlighet och smidighet som samtidigt skyddar så bra. Du kommer inte att bli missnöjd.

Köpa Jacka!
Hej, jag vet inte exakt hur modellerna du nämnde ser ut men jag bor i göteborg så jag rekommenderar en längre jacka som går ner på baken om man vill, då blåser inte göteborgs kallaste luft in. Kolla in Norrönas jackor. Är du lång så rekommenderar jag Recon-modellen, världens bästa jacka, den har bra huva, bra längd, bra kvalitret, bra allt men lite dyr. Dessutom är den grön!

Köpa Jacka!
Patagonias softshelljackor Dimension och White Smoke är grymma, körde 25 dagar förra säsongen i alla tänkbara förhållanden och hade inga problem med vattentäthet. Andningen är överlägsen GoreTex.

Tillbaka
Topp