Tjo!
Jag förstår egentligen inte frågan. Menar du 1499 :- för ny bräda, bindningar och skor i ett paket? Isåfall, köp det paketet och ha roligt så snabbt som möjligt istället för att tjoa runt på nätet och försöka fråga folk vad som passar dig. Du kan alltid skaffa dig en bild av vad som generellt sett uppfattas som bra hos merparten av människor som åkt mycket snowboard. Men det är i slutändan du själv som får känna hur det känns.
Priset är egentligen väldigt ointressant om du inte åkt snowboard alls eller åkt väldigt lite. En bräda med bindingar och skor för 1000~1500 :- begagnat kan vara grymt skönt och därmed roligt för dig att åka på jämfört med en bräda med bindingar och skor för 10 000 :- som bara jobbar mot dig och vad du och din kropp trivs med. Allra helst nuförtiden med alla nya tekniker som kommer (vanlig camber, rocker, gullwing, btx, mtx, bananatech och allt vad det kallas för).
Ett bra exempel är från förra året då jag tog mig i kragen och tog ledigt från jobbet för att själv under en hel dag och kväll prova 2011'as brädor med skumma nya tekniker från Burton, Lib Tech, Forum, Capita. Jag lade tid på att justera bindningarna rätt på brädorna, dock var det lite varierande längd +/- 10cm. De dryga 8-10 brädor jag provade gav mig en helt ny syn på hur det fungerar med brädor. Det handlar inte bara om styv eller mjuk, eller att det är någon liten form på brädan som gör att det känns lite annorlunda. Det var SJUK skillnad från bräda till bräda. För mig passar en rockerbräda med Lib Tech's form bra. Helst skulle jag vilja ha ett mellanting i styvhet mellan Skatebanana och TRS, men det finns ju inte

Forum.. en av brädorna jag provade som var upphöjd och tjockare under bindningarna kändes tung(!). Capita.. jag förstod inte riktigt varför, men brädan jag provade från dom ville bara ligga helt platt. Det kändes riktigt anstängt att stå på kant, oavsett hur mycket man svängde eller hade kroppen vinklad. Burtonbrädan med marley-trycket kändes slirig när man åkte platt. Den fick inte kontakt med backen. Lib Tech TRS & Skatebanana imponerade, kanske mycket pga. magnatraction och hårt pist, men i övrigt var dom bra i både låg och hög fart så jag köpte mig en banan.
Jag tycker, även om jag själv gått igenom hela google nio gånger, att man inte ska fundera så mycket och bara komma igång och åka billigt. Blir din första bräda en som inte passar dig så märker du det fort när du provar andra personers brädor. Efter du åkt en del och provat lite olika så kommer du veta ungefär vad du vill ha. Rean i feb/mars är ju sjukt bra!
Jag köpte 2009 en Ride DH2 D.F.C (4700

för 2400 :- tillsammans med Burton Cartel (2700

för 900 :- och köpte sedan ett par Thirty Two Lashed (2600

för 1500 :-. I våras köpte jag även en 09/10 skatebanan för 3000 :- hyffsat begagnad. Så för totalt sett 7800 :- har jag snowboardutrustning för 16 000 :- där allt förutom skatebanan köpts nytt. Man behöver inte höstköpa all sin utrustning och man behöver verkligen inte lyssna på andra för att komma igång och åka. Även om jag predikar väldigt mycket för både Lib Tech rockerbrädor och Thirty Two Lashed dojor
Tjacka något billigt på blocket nu och ut och åk! Sälj sedan för samma pris och köp det du vill ha när du skaffat dig en uppfattning!
Mvh
Peter