Köpa telispjuck, problem!

joni1

Ny medlem
Nix, jag hittar inga trådar ang detta.

Problemet är inte så mycket vilken pjäxa jag ska ha utan snarare VAR jag kan köpa.
Jag bor i Lund(skåne) och jag kan inte hitta någon affär på rimligt avstånd där jag kan få tag på ett par telispjäxor.

Har ingen större lust att köpa pjäxor på nätet och närmaste jag hittar är i princip göteborg.
Finns det någon som har en aning om var jag kan vända mig i skåne trakter? Eller en smula närmare än GBG iaf.
Är rätt ofta i Ischgl, och nej inte ens där kan jag köpa mig ett par telispjäxor! Börjar bli lite desperat :/

Hej. Det finns en butik i Malmö som heter Out side. De säljer telispjäxor. Ligger på hörnet på stortorget. De är en friluftsbutik som har det mesta till telisåkning. Skidor, pjäxor och hudar. Bra butik.

mvh
Christopher

Man tackar! Var inne på outside i lund och naturkompaniet men det var tvärt nej där så jag förutsatte lite dumt att dom inte hade i malmö.

Tackar ödmjukast, ska kolla genast!

ja eller åk t köpenhamn fasen va grejer d finns där eller här ja köpte idag scarpa t1or 05 för 1700 d billit ju.friluftsland.dk tror ja d e.fjeld-fritid.dk hade massa telispjux scarpa garmont crispi faktisk bara telemark och allt annat en kan tänka sig också och köpenhamn är ju nära och fint och världens bästa veganbageri ligger nästan mittemot friluftsland.

Senast ändrad:
Kapar tråden för en Sälen fråga i samma ämne. Var köper man telemarksprylar i Sälen? Förr i tiden fanns det en butik i Tandådalen med bra sortiment, men nu ligger det en Stadiumbutik där istället.
Åker till Sälen antingen på annandagen eller till helgen efter.

svbo: Stadium i Hundfjället har en del telemarksprylar ... även om det inte finns lika mycket som i den gamla butiken ... (det var roligare förr...). /MM

Minneslucka, det var givetvid butiken i Hundfjället jag menade. Stadium har 3 pjäxor, Dalskidan kör CXa och sen är det mer eller mindre tomt.
Ingen visste om det fanns Scarpa till salu någonstans.
Det får bli ett besök i huvudstaden, alpingaraget verkar ha en del. Finns det andra med bra sortiment?

Ar kanske lite partisk men Alpint pa St Eriksplan har ett mkt bra urval av telispjaxor, saljer bade scarpa, garmont och crispi, dessutom till helt OK priser med svenska matt. Jag som tjej uppskattar ocksa att de tagit in typ varenda damvariant som finns, himla bra! rekommenderar ett besok starkt (dock kanske det ar ganska slutsalt sa har sent pa sasongen...)

Även fast du inte gillar att köpa över internet så rekomenderar jag att du håller ett öga på blocket! Eftersom mina och mina bröders fötter fortfarande växer så kollar vi på blocket med jämna mellanrum. rätt var det är så hittar du ett par telispjucks i rätt storlek hyfsat när dig. Hitills har jag köpt alla min Telispjucks så, och i 90% av fallen så är det mycket billigare! Det rekomenderar jag stark! Annars finns det säker någon skidaffär nära dig som har!

Tillbaka
Topp