Köpa wakeboard?

AtomAt

Medlem
Köpa wakeboard?
Hallå-j.

Vet inte om det finns liknande tråd men hittade ingen i varje fall.
Tänkte köpa en wakeboard snarast och undrar:

1. Om det är nåt spec man ska tänka på när man köper.

2. Vart finns det prisvärda kompletta brädor? (på internet)

Ypperligt tacksam för ett bra svar.

Köpa wakeboard?
1. Beror ju på om du är nybörjare eller inte men köp någon du tycker värkar prisvärd.

2. 720sport.se Köpte jag min ifrån tog dock förjävla lång tid att få hit den. Men sen gick bindningarna sönder men dom kom på ett kick.
Froggy.se Skulle jag rekommendera men ring till dom(för dom har inte uppdaterat sin sida) så kan dom ge dig ett fett bra pris och en bra bräda.

Senast ändrad:
Köpa wakeboard?
www.froggy.se ! och köp ingen nybörjar bräda, bättre att köpa en medel eller liknande för man lär sig rätt snabbt och då är de trist med en dålig bräda! och köp bra bindningar, inge skit !

Köpa wakeboard?
Jag kollade på nocomply paketen tidigare, dom billiga, är det nåt att ha? tänkte köpa typ medelbra, ids inte köpa ny nästa sommar igen.

Tack för svaren, ska kolla dom där sidorna

Köpa wakeboard?
Froggy.se är klart bäst. utan tvekan. har köpt 2 brädor, våtdräkt, flyttväst, lina osv från dem. De är grymma på att svara på frågor, bjuder alltid på frakten, kinkar aldrig om man behöver byta något osv. Om man inte är säker på vad man behöver så är det bara att ringa och snacka med dem så hjälper de dig på riktigt, de har hittils aldrig försökt pracka på mig någonting.

Har du åkt innan?
Jag skulle rekommendera att du köper medel/avancerad om du vet hur man kommer upp iallafall. Bättre att ha en för bra att lära sig på en att vara för bra för den man köpt. Jag köpte en Obrien Clutch bräda + bindingar förra sommaren för 5k, helt enorm bräda. Är man ny så skruvar man fast extra fenorna för stabilitet, kan man åka tar man bort dem och får en oerhört lekfull bräda.

Jag skulle tipsa om att du inte lägger mindre än 4500-5000 kr. Billigare än så så håller det inte i längden. Köp bra grejer från första början om du vet att du gillar att åka.

Köpa wakeboard?
Jag skulle köpt ett paket från froggy.se, ett medel paket helt klart.
Jag köpte ett paket från en random affär förra året men blev missnöjd på bindningarna, brädan kändes helt okey ioförsig :P

Är väldigt sugen på att köpa nya grejer men dom är ju rätt dyra och jag har bara använt senaste brädan o bindningar en säsong :)
Men helt klart froggy.se, jag skulle lätt köpt paket därifrån :)

Köpa wakeboard?
Funderar på att köpa begagnat, men jag vet inte riktigt hur lång man ska ha? är ca 170 och väger typ 65 eller någe, hur lång behöver man?

Köpa wakeboard?
på Nocomply.se är alla tävlingsåkare som har hållt på i 10 år.
Köp grejerna där personalen vet va dom säljar.
Men din längd och vikt skall du ha nått i runt 138 cm.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp