köphjälp downhill max 15k nybörjare

eschk

Ny medlem
Halloj!
Har hyrt downhillhoj ett par gånger i åre nu och jag är förälskad. Tänkte höra med er kunniga om ni kunde tipsa om en bra nybörjarrigg för max 15k. Har kikat lite på blocket med vet inte riktigt vad man ska kolla efter.
nåt speciellt märke som är bättre än andra? giant faith 2 ser schysst ut.
jag är 179cm, borde jag ha M eller L?

Kolla med Åre Äventyrsbutik! De säljer beggade stinky garbanzo för 14,000 och stab supreme för 16,5

//teo

hammerdal sa:
coffe13 sa:
http://www.blocket.se/vi/17184886.htm?ca=6_s kanske den , vet inte om den passar men den är iaf bra :)
ja körde på en sån sist ja va upp. den var riktigt skön men ja vill ha en lite mer downhill hoj tror jag.
oj fy fan, den vill jag ha! såg den för 21k på intersport i umeå igår...

har aldrig provat den, men den verkar ju trevlig iaf :D

Leta efter en Kona :) !!

Ta inte för stor hoj, jag skulle säga S eller M, absolut inte L.
Men om du provat ngra så kanske du vet vilken storlek det var

ja det pendlar mellan stinky, giant faith 2 och big hit. har oxå kikat på umf duncan. är stinky så pass "billig" ny eller är det jättebra pris på wistanleysbikes.co.uk?

hammerdal sa:
ja det pendlar mellan stinky, giant faith 2 och big hit. har oxå kikat på umf duncan. är stinky så pass "billig" ny eller är det jättebra pris på wistanleysbikes.co.uk?
För 15 lax får du en bättre cykel än så ju...

RING! åre mountainbikecenter och kolla om dom har kvar några Giant Glory uthyrningshojjar från iår för 15 k (annars 19 tror ja dom säljer resten för). Dom säljer ut 8 stycken av dessa.
Dom är helt okej speccade för såväl nybörjare som en mer erfaren åkare, efter ett oljebyte i framgaffel bör den bli som ny.

Ramen ska vara densamma som giant glory DH vilket betyder en av åres mest populära ramar.
Framgaffel är årets boxxer race (med motioncontrol)
DHX 4.0 dämp bak
sram x9 växlar
tror det var avid juicy 7or på
mtx fälgar på bra nav.
samt en massa annat helt okej för att binda ihop den.
Till ex raceface truative E.13 mm

Kolla även in Åre äventyrsbutik. Stinky Garbanzo cyklarna de säljer är bättre speccade än vanliga stinkys. Finns med både 66 och 888 fram.

Rob1n sa:
RING! åre mountainbikecenter och kolla om dom har kvar några Giant Glory uthyrningshojjar från iår för 15 k (annars 19 tror ja dom säljer resten för). Dom säljer ut 8 stycken av dessa.
Dom är helt okej speccade för såväl nybörjare som en mer erfaren åkare, efter ett oljebyte i framgaffel bör den bli som ny.

Ramen ska vara densamma som giant glory DH vilket betyder en av åres mest populära ramar.
Framgaffel är årets boxxer race (med motioncontrol)
DHX 4.0 dämp bak
sram x9 växlar
tror det var avid juicy 7or på
mtx fälgar på bra nav.
samt en massa annat helt okej för att binda ihop den.
Till ex raceface truative E.13 mm
alla för 15k hade sålt slut, dom hade bara dom för 19k kvar och det är lite för mycket för mig.

vad tror ni om den här?
http://www.blocket.se/vi/16949133.htm?ca=3_s

eller den här?
http://www.blocket.se/vi/16356430.htm?ca=3_s

den sista kostar iof 17k men den va jävligt snygg.

så var det klart! blev den Intense M1. fick den för 15k. jag är nöjd. Nu måste man bara inhandla skydd å sånt :)

Glöm inte att serva den gaffeln mycket och ofta, det behöver den. MYCKET kärlek, kommer iof flexa men gå trevligt iaf.

Lär dig att göra det bra själv, har hört att oljebytena kan vara dubbelt så ofta som till ex en boxxer.. så byt iaf var 10e

Senast ändrad:
storl m jag är 180 och den funkar bra snabb affär billigt pris,,,,, mvh henke obs syftar till tråd ovanför..

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp