ottossonj
Medlem
Köpråd toppturskidor
Behöver lite hjälp med val av nya turskidor. Har för tillfället ett par coreupt born to drop med guardian som är helt fantastiska på vägen ner men ett helvete att släpa upp för berget samt ett par gamla 4frnt msp med diamir freeride, som är okej, men inte mer, både upp och ner.
Inte helt lätt att beskriva sin åkstil, men skulle väl säga att jag trivs bäst med stora svängar i hyffsat hög fart och där beter sig coreupten precis som jag vill. Försöker även ge mig på lite brantare och svårare åkning och där tycker jag mina gamla msp fungerar bra med traditionellt spann och lätta nog att göra hoppsvängar.
Så jag skulle tro att jag söker en ganska styv skida med tiprocker och lite spann?
Skidorna kommer endast användas till topptur och kommer monteras med tech.
183 cm och 80 +-3 kg.
Tips mottages tacksamt!
Inte helt lätt att beskriva sin åkstil, men skulle väl säga att jag trivs bäst med stora svängar i hyffsat hög fart och där beter sig coreupten precis som jag vill. Försöker även ge mig på lite brantare och svårare åkning och där tycker jag mina gamla msp fungerar bra med traditionellt spann och lätta nog att göra hoppsvängar.
Så jag skulle tro att jag söker en ganska styv skida med tiprocker och lite spann?
Skidorna kommer endast användas till topptur och kommer monteras med tech.
183 cm och 80 +-3 kg.
Tips mottages tacksamt!