Korta longboards!

Fiberteknologi

Aktiv medlem
Korta longboards!
hej! jag har tänkt lite på att köpa en longboard.. jag har tästat lite hos min kusin och jag har ett litet skåp i skolan så jag skulle gärna vilja ha en kortare... tror dom heter Fishboard om jag inte har helt fel. jag bor i jönköping så det skulle vara kanska bra med en "tail" tror jag det kallas eller kick.. men så att man enkelt kan hoppa upp för lite trotarkanter mm. Priset får vara mellan 1000 och 2000 men helst runt 1600 om det finns.

//Burton

Jag ber om ursäkt om detta redan är diskuterat men jag har sökt runt kanska länge och inte hittat något.

Korta longboards!
det du söker är juh antingen en longboard som bara är lite kortare, men dem kan juh inte bli hur korta som helst. Köp istället en slalombräda! Dem är kortare än longboards och man kan köra vidare svängar.
En kick finns det egentligen inte på longboards lr slalombrädor, dem ska man åka på gatan med inte trotoarren!! :O :D

Korta longboards!
Klart som fan att man kan åka på trottoaren med en longboard? Kriterierna för en longboard sitter ju mycke i truckarna och hjulen också, inte bara längden.

Jag har en väldigt kort sector9 med kick, typ vanlig skateboardlängd. Och det blir ju inte alls samma känsla, du kan lika gärna köpa en vanlig skate o sätta mjuka hjul på den.

Hur högt är ditt skåp?

Korta longboards!
Okej... men min kusin har ett kort.. runt 70 cm kanske och jag tycker det är väldigt skön åkning.. jag har inget tvång på att kunna åka kunna hoppa det är bara en liten extra sak,
Mitt skåp är kanske 1 meter högt...

Länka gärna något vettigt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp