Kristihimmelsfärd

arvidspappa

Ny medlem
Kristihimmelsfärd
Hej!

I år infaller Kristi Himmelsfärd tidigt, 5-8:e maj, och borde då vara möjligt att åka skidor på. Men var är det öppet? Fokus ligger på Norge och Fonna och Stryn känns ju självklara (eller Stryn kanske inte ens öppnat, haha), men visst borde där väl finnas fler?

Tacksam för tips

/Christian

Kristihimmelsfärd
Jag snor denna tråd och undrar inte bara vad som är öppet utan också vad som är bäst i början av maj? Med bäst menar jag offpiståkningen. Självklart spelar snötillgången roll så kommer utvärdera förslag i mitten av april.

Siktet inställt på Riksgränsen men mer lättillgängliga orter i alperna eller Norge är intressant och relevant. Vill kunna åka från Stockholm onsdag kväll till söndag kväll, alltså helst inte för lång restid eller många byten.

Vad har ni för tips? Tack!

Senast ändrad:
Kristihimmelsfärd
Orkar du åka hela vägen till Gränsen och dessutom kan matcha det med hudar (finns hela dynafitutrustningar att hyra i Abisko om inte annat) så är det fortfarande bra så långt fram. Utanför min aktionsradie och med kamrater som inte vill gå topptur, men det vore ett hypotetiskt 1:a val för egen del...

Kristihimmelsfärd
arvidspappa sa:
Orkar du åka hela vägen till Gränsen och dessutom kan matcha det med hudar (finns hela dynafitutrustningar att hyra i Abisko om inte annat) så är det fortfarande bra så långt fram. Utanför min aktionsradie och med kamrater som inte vill gå topptur, men det vore ett hypotetiskt 1:a val för egen del...
Fantastiskt, tack! Andra förslag mottas tacksamt!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp