Kvalitet på recensioner?

Mountain_Man

Aktiv medlem
Kvalitet på recensioner?
Det har tidigare diskuterats kvaliteten på de recensioner som kan läsas här på Freeride. Och visst kan man säga att den är blandad...

För skojs skull har jag gjort fyra utdrag ur recensioner för skidor och skidorter. Visst säger de mycket! Kanske mer om recensenten än om skidorna/anläggningen.

Din uppgift blir att gissa på vilken skida/skidtyp och ort som vederbörande beskriver. (Ni har väl sett programmet på TV!)

A.
Kora fakie med dessa skidor ar ocska en sak for sej! Man kan jamfora dem med en langtradare... Kor switch i puckeln om du vill... Du kommer inte ens lagga marke till pucklarna!

B.
Mycket brudar att spana på i sittliften....
Det ända jobbiga med *** är att om det är mycket folk så blir det långa köer.

C.
Det är en mycket exlusiv by med bra aftersiker och resturanger.
Skidåkningen är väldigt bra med mera än 100 backar. När *** har bra väder slår *** allt. Det finns knappt nåt negativt med *** men det är att det är kallt uppåt 30 grader.

D.
En fett skida ska var skidåkare ha! Lite kort tyckte jag att den va för mig! Gjorde även ett lågfartstest o i jämförelse med Head X10 så smiskade den stjärt! Väl ur barnbacken på en transport gjordes det ett baklängestest i jämförelse Ross strato rullade den riktigt mycket hud! Köp en fett skida eller va fyrkantig!!

De rätta svaren följer inom kort... :-D /MM

Kvalitet på recensioner?
Jag håller med dej om den låga nivån på ett stort antal inlägg.
Fast sorgligt nog är det den nivån många har efter avslutad skolgång.

Kvalitet på recensioner?
Uppåt 30 grader kallt är en intressant formulering. Den stackars recencenten är dock inte ensam om att ha problem med de negativa talen. När vi var i Funäsdalen senast var det jävligt kallt och ändå kallare väder var på väg. På radion sa de att "idag har vi haft -32 och imorgon blir det ändå mer".

HitMe

Kvalitet på recensioner?
"Jag håller med dej om den låga nivån på ett stort antal inlägg.
Fast sorgligt nog är det den nivån många har efter avslutad skolgång."

Kan bara instämma.

- MM, är dina exempel verkligen autentiska, eller är de bara i "stil" med riktiga? Det är visserligen inte Guide Rouge, men sådana recsensioner ger ju inte mycket.

Kanske bör freeride.nu delas in i två avdelningar, en för ungdomar och en för oss över 20 år?

Kvalitet på recensioner?
Jodå, de är direkt saxade ur recensioner här på Freeride. Eftersom de trots allt tycks vara en beskrivning av recencentens upplevelse har de ett berättigande. Jag ser dem som riktigt god underhållning...

MVH/MM

Kvalitet på recensioner?
Så här är det!

A. Head Madtrix
Troligtsvis har denna recencent aldrig haft nöjet att köra utför en brant puckel i WC-klass. Men det finns ju snöhögar i parken också...

B. Romme Alpin
Romme är tillskillnad från tex. Åre och Chamonix unikt genom att det blir köer om det är mycket folk. Intressant iaktagelse.

C. Åre
Exklusivt och kallt. Kan det sammanfattas bättre? ;-)

D. Atomic Sugar Daddy
Jo, vi är ju alla mycket intresserade av hur dessa skidor går i barnbacken och i baklängesåkning på transporten... (Sugar Daddy är en bred skidja, 99 midja, för tuff åkning över hela berget.)

That´s all kids! / MM

Kvalitet på recensioner?
Vicken röta för mig då.
Jag var lite rädd att MM valt att hänga ut mina bristfälliga kunskaper i det svenska språket SAMT det ibland grumliga omdöme jag också besitter när det gäller skidrelaterade företeelser att recensera.

Nu var det inte så tack å lov, vilket gör att jag kan somna om här på jobbet innan det är dags att dricka lunch. Det är ju trots allt fredag och POETS Day.

Pissed
Off
Early
Tomorrow`s
Saturday!

För övrigt vill jag tillägga att jag anser att en kreativ utveckling av den svenska prosan skall hyllas - dock har kreativ utveckling föga gemensamt med den systematiska illiterata misshandel som genomförs av en del skribenter i detta forum. Jag säger ju inte att det enbart är hoppåsnurrbaklängesåkareibarnbackenkidsen som inte kan skriva - jag tänker bara tanken.

Kvalitet på recensioner?
Bäste JCM.

Trevligt att dimman lättat och att du hittat fram till tangentbordet... Visserligen innehåller ovanstående utdrag en och annan skojig stavning kombinerat med en sviktande uttrycksförmåga som min femårige son med lätthet skulle överträffa. Men det stör mig faktiskt inte... Låt var och en yttrycka sig efter sin förmåga!

Vad som roar mig (i vissa fall förskräcker) är de iaktagelser som ovanstående recencenter (hur f#¤# stavas detta?) tycks anse som väsentliga och delger världen.

Det är en sak att säga att: - Det här är den bästa skida jag någonsin åkt på.

Och en annan sak att säga att: - Det här är världens fetaste skidor och allt annat är skit.

Den ende som kan uttrycka sig enligt "världens bästa..." med bibehållen respekt är ju du, eftersom vi alla vet att du varit överallt, sett allt, kört allt och alla.

That´s all kids! / MM

Kvalitet på recensioner?
Clint Eastwood? I fucked `im!

Recensera stavas väl recensera, precis som egentligen aldrig stavas igentligen.

"Hajaru, funkar fetast i Trillevallen änna *^.###, yeah. Sen bakåt varå då? Skojar u?"

Får se mig omkring i rummet om jag kan ha något att recensera...

Kvalitet på recensioner?
Topp mina herrar!
Just så! Jag har alltid med emfas sökt hävda ett stringent uttryck kombinerat med adekvat (...jäla stavning där) nomenklatur.....åmma sejjer!

...äh, låt dom hålla på.

Kvalitet på recensioner?
Gunnar Sträng borde varit med i denna diskussion då han sa något i stil med:

"Varför använda utländska låneord då vi har ett inhemskt adekvat vokabulär?"

Älska, tro och hoppas hälsar er ödmjuke...

/Path Skin (Stig Huud)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp