Lågt blodsocker

• Trådstartare Trådstartare user62785
  • Start datum Start datum
U

user62785

Guest
Lågt blodsocker
Hejhej. detta har hänt förut när jag är ute och skejtar intesivt för jag vill sätta ett trick så blir jag skityr och darrig och svag i armar och benen. Det känns som jag ska svimma. Idag fick jag det, kan det ha att göra med att jag bara har käkat en panpizza och och popcorn och cola (för att jag var på bio) idag eller? någon som har fått samma som jag ??

Tack på förhand

Lågt blodsocker
aa.. ja bruka få de om ja nyss ätit,, typ mat me få kalorier elr nått sånt.. när jag hoppar studsmatta så typ knäna blir svaga å så..man orkar inget /peaaaaaaCe

Lågt blodsocker
Blodsocker = Glukos (druvsocker).

Lågt blodsocker = du har inte ätit tillräckligt och blodsockernivån sjunker vilket innebär att du blir trött,darrig,seg osv.
Glukoset används i dina celler för att dom ska kunna bilda energirika ämnen till dina celler som finns i ex. dina muskler.
MEN, för att cellerna ska kunna ta upp Glukosen behöver dom insulin (utsöndras i bukspottskörteln), cellerna kan då ta upp mer Glukos och bygger på så sätt ett energiförråd.
När det sedan går en tid så använder cellerna allt glukos och du får brist på det = låg blocksocker nivå = dags att äta (inte skitmat).

Om du äter dålig mat får du inte i dig rätt kost och det är väl ganska självklart att du inte kommer orka.

Diabetiker har ofta problem med detta då deras bukspottskörtel inte hinner producera insulin i takt med Glukosen vilket inne bär att dom inte får ngt glukos till musklerna om dom inte får sin medicin.

Lågt blodsocker
Känner igen mig som in i helvete! Men för mej kan det hända hur bra jag än ätit... Skitmysko..

Lågt blodsocker
Känner igen mig jag med, kan hända ibland när jag idrottar, att jag blir helt yr och svag och känns som om jag ska svimma. Händer också väldigt ofta när jag suttit ner ett tag och sedan ser mig upp. Och ja jag vet att det kan vara "normalt" men jag får det skitofta. Kan räcka med att jag sitter i soffan 1 minut för att sedan resa mig upp.

Lågt blodsocker
Men skippa skitmaten! Käka riktig mat när ni är så aktiva och sportar och har er. Ni kommer ju inte orka nånting om ni inte käkar riktigt utan håller er till " panpizza och popcorn och cola"..

Kommer ju sluta med att ni sjunker ihop helt utan energi i kroppen.. vilket jag gjorde i somras precis innan viktigaste fotbollsmatchen på året.. hade slarvat med maten, och fick istället för att spela, ligga och hallicunera med vätskebrist och jag hade alldeles för lågt blodsocker... pga av skitmaten jag käkade..

Så käka riktig mat för f*n så kommer ni orka mycket mer!

Senast ändrad:
Lågt blodsocker
Har hänt samma. ofta när ja tränar ngt "aktiv" idrott elr ngt med springa att göra. kallar det rena rama skiten. hatar det men men. skit samma. :P

Lågt blodsocker
AA fan det e ju fan ass många som känner så... (jag mä´) jag trodde att de inte var så många. men jag tror inte att jag äter så jävla kass mat..?! a men de e när jag typ springer lr nå

Lågt blodsocker
jag blir inte direkt yr men kan väll hända att man blir svag i benen rätt snabbt o inte orkar men ta typ nåra glas juice eller nått me rätt socker :P

Lågt blodsocker
känner också igen mej men det är bara när jag skatar i princip annars brukar jag inte få det det är ju det som är så jäkla mräkligt

Lågt blodsocker
adrenalin kallas det...
kan ha något att göra med att man är närvös innan oxå =) något mer psykiskt än bara mat !!!

Senast ändrad:
Lågt blodsocker
LawndartGustav sa:
utmattning kan det ju enklare beskrivas som, läste svar mer än fråga =)
håller helt med! om man skejtar intensivt så är det klart man blir utmattad, det är inte så att folk har den bästa konditionen nu för tiden, mig inräknad. hatar bil!! sen man köpte bil så orkar man inte åka i fint puder en hel dag som man kunde förr i tiden när man cyklade överallt!

men om man verkligen inte vill bli utmattad direkt när man skejtar eller hoppar studsmatta så träna upp flåset.. ut och spring i spåret, gå på gymmet eller kanske åk runt hela stan med skejten, då tränar man konditionen och man har kul på skejten!!

Tillbaka
Topp