Landa baklänges?

maxekholm

Medlem
Landa baklänges?
Hej.
Jag har lite problem med att landa baklänges.
Det är så att i dom lite större hoppen (Röda hopp) har jag svårt att stå upp utan att stötta med händerna i en t.ex 180.
Något jag bör tänka på?

Landa baklänges?
jag tycker att det är absolut skönast att hoppa switch och landa switch, det du borde tänkta på när du ska landa en 180/540/900 osv är att du ska försöka att landa med vikten på mitten av skidan. sen är väl det bara att nöta som fan

Landa baklänges?
själv kör jag sw i backen så fort det kommer ett lite flackate ställe, man känner att man blir mer kontrollerad även i landningarna. så kör sw, landa sw;)

Landa baklänges?
när du ska landa fakie så hinner du ju alltid se laningen sista 180 så då hinner du ju förbreda dig för lanigen och få de bra

Landa baklänges?
det är läskigt första gången men när du väl fixar det så är det roligt:D

Landa baklänges?
Av: bjonte Online | Idag 17:46 Citera
det är läskigt första gången men när du väl fixar det så är det roligt:D

Men det är inte det som är problemet jag kommer runt t.ex 540 men har svårt att stå rakt och inte stötta med händerna i snön.

Landa baklänges?
jag tror att de handlar om att man måste lita på sina skidor, alltså att man har twintip, att det är "böjjar" där bak också:p så man kan stå rakt , nästan lite bakotvikt, utan att oroa sej.. eller nått sånt. hehe

Landa baklänges?
testa nöta 180s i små hopp så lär du dig senare till stora (tog ett tag innan jag fattade det där med framåtvikt men det är en helt annan historia...

men tänk inte så mycket på att luta dig för mycket fram eller bak utan mer som du landar när du hoppar av ett rail...

Landa baklänges?
Av: pHille-026 Online | Idag 19:13 Citera
jag tror att de handlar om att man måste lita på sina skidor, alltså att man har twintip, att det är "böjjar" där bak också:p så man kan stå rakt , nästan lite bakotvikt, utan att oroa sej.. eller nått sånt. hehe

Jag har Twintip:P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp