längd

its-fun

Ny medlem
längd
jo, jag tycker att jag dom 2 senaste åren blivit jävligt mycket sämre i min åkning. mycket beroende på att jag blivit så helvetes mycket längre (från 151 till 183)tror jag.

Känner mej t ex jävligt klumpig när jag ska hoppa o trillar då väldigt ofta. har provat att ställa om bindningarna flera ggr men det har inte hjälpt särskilt mycket. Nåt bra tips?

edit: Det är inte åkningen som det är fel på utan luftfärderna.

längd
Vännen. Jag ska förklara för dig om blommor och bin. Eller ålder, längd, obefintlig koordinationsförmåga, fläckiga underlakan och L-liknande kropp. Du är helt normal.
I de nedre tonåren kommer flickor och pojkar in i den sk. puberteten, då blir armar och ben ohyggligt långa, ansiktet smutsigt av människor från vårt grannland i öster och saker man passerar med en halvmeter luft emellan ramlar i golvet. Denna period i livet kallas även "fulåldern" och går över om några år. Då kommer du återigen att kunna ta vilka luftfärder du vill, slippa känna dig klumpig och stamma när du pratar med personer av det motsatta könet.
Återigen; du är helt normal och det går över.

DubleTA-SkankyJess

längd
detta är jag mycket medveten om, saken vara att jag ville ha en lite hjälp. Med det menas en liten lösning som kunde underlätta under tiden. t ex inställningarna på bindningarna eller prova att köra med rosa spets kalsonger...eller vodoo docka?

längd
Hahaha. Jag tror tyvärr inte att inställningarna på bindningarna kommer att hjälpa dig speciellt mycket. Det funkar inte riktigt så... Det är bara att lära känna den nya klumpig kroppen och göra det bästa av den. En grej som du dock skall tänka på är att träna underutvecklade delar, typ rygg och dyl. De har svårt at hänga med när du växer så snabbt och du gör dig själv en stor tjänst att hålla igång dessa muskler...

längd
jag tyckte du fick svar på din fråga av doubleta-skankyjess
var inte så kinky med svaren du får prova dig fram de har jag gjort... men jag har en kompis som har samma problem å de är bara å träna bort de. jag tror inte att de är brädans fel prova å ställom bindnigarn ungefär -5 bak 15 fram. de kanske är lösningen på dina problem... men de är bara å träna å träna. //reuterwall (en välkänd åkare)

längd
jepp, träning är nog bra! Rygg, mage och ben. Kan ju prova att köpa en längre bräda också, om du har rika föräldrar... ? kanske ger dig den där lilla extra balansen i landningarna.

längd
Ja, är det någon fler som är under 18 och vill lära sig ett och annat så är det bara att höra av sig. Men som sagt, inget över 18.
Mowahaha, bättre ökänd än okänd.

längd
men du om du vill kan du få ta privat lektioner av mig jag ska nog kunna ge dig några punkter på din hopp teknik som går att fila lite på...

längd
Som sagt, det är motoriken som inte hänger med.

Precis som målbrottet, kroppen hinner inte träna in rörelser, och därför blir man väldigt pipig/klumpig. Man kan inte va tyst genom ungdomsåren för att komma ur målbrottet, man måste prata för att lära sig att behärska sitt tal, samma sak med fysiken...

Är i mina ungdomsår, är bara 15, men jag har inte många cm kvar, är kalasnöjd med mina 173 cm.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp