Var ett tag sen (12/13) som jag jobbade för dem, så kan bara säga hur det såg ut då. Några saker har säkert ändrats, och det lär vara en del skillnad beroende på var du är/arbetsuppgifter.
Kort sagt: rätt mycket jobb, trångt boende. Passar inte alla, men kan vara otroligt kul om du inte är kräsen.
Men konceptet är ungefär såhär: du bor trångt, arbetar mycket och får inte bra betalt. Tror det var runt 2500 SEK ut i månaden efter mat (frukost/middag) samt boende (5k för en 9 kvadrats källare delat på 3) om du hade skattejämkat. En av våra danskor hade inte fått till den, och fick ut runt 80 DK/månad, humor på hög nivå. Jag hade dock själv ett riktigt bra jobb (enbart kväll/restaurangservice) så kunde åka alla dagar, guld.
Jobba för allt i världen inte som guide/pistvisning. Du blir totalt ägd av företaget, arbetar alltid och åker inte något själv. Svårt att tänka mig ett värre sätt att spendera sin tid.
Med allt detta sagt så hade jag ändå otroligt roligt och skulle inte byta bort min säsong mot någonting. Roligt folk, otroliga mängder skidåkning och möjlighet att gå ungefär +/- 0 (semesterersättning som klumpsumma efter säsongen 12/13) om man snålar en aning. Lunch är t.ex gravt överskattat.
Klarar du av att bo trångt och ha minimalt med egentid så är det fantastiskt. Förvänta dig inte en levnadsstandard som hemma hos mamma bara, samt att få vettigt betalt - jag såg skidåkningen(ungefär 140 dagar på hela säsongen här) som lönen.
OBS: vissa saker har säkert ändrats på 6 år sen (åldersnoja här), samt är olika beroende på destination. SOm regel är det bättre att arbeta på mindre hotell (ingen lunchservice) än större.