Min väldigt opartiska bedömning (yeah right

) är dumdidum!!!!
OM man tar ett jobb som reseledare (guide) på vintern så får man åka mycke skidor, 99% av skidåkingen får du i pist.
ÅK INTE NER SOM GUIDE om du vill åka offpist, då kommer du vara en mycket olycklig människa när du kommer hem.
Vill du däremot absolut ner till alperna, uppleva hur det är att säsonga, va med om grymt bra fester samt ha sjukt bra kompisar runt dej 24/7 så kan du ju åka ner å jobba som guide... har du råd så är det bättre att åka ner å bumma, No shit sherlock, men alla har väl inte råd?
själv jobbar jag i köket, det gör jag för att: jag kan åka skidor varje dag, vart jag vill, hur jag vill, när jag vill. detsamma gäller för bartenders, diskare och delvis för servitörer (frukostpass är jobbigt...). Å så jo, jag kan ju faktiskt laga mat :o
konstigare än så är det väl inte? har man inte råd att glassa runt en hel säsong så måste man väl jobba? och det enklaste sättet att lösa detta är att jobba på langley (enda svenska firman som jag vet som har annat än guider i alperna). Vill man inte jobba, DÅ SKA MAN INTE söka jobb för langley.
Sen om Sofia vill kalla mej slavdrivare så är det upp till henne, Jag tyckte nog att vi löste schema läggningen ganska bra på Dolomites...
Sen är ju inte dolly nån speciellt glamorös omgivning att jobba i men JAG trivdes fan hur bra som helst den säsongen som var, sen får ni säga vad ni vill om hur dum jag är
som Forrest Gump sa "stupid is who stupid says" ;P