En typisk dag i skidåkarens liv månaderna innan snön börjar falla.
06:51 - Väckarklockan ringer, snoozar.
07:00 - Väckarklockan ringer igen, snoozar igen eftersom jag sovit dåligt. Kunde inte sova för låg i en timme och tänkte på vilket fjäll man ska åka till efter nyår, och om man har råd.
07:50 - Kommer utanför ytterdörren, ingen snö idag heller. Men visst börjar luften kännas lite kyligare, lite kallare, lite vintrigare. Visst börjar det närma sig.
07:59 - Cyklar förbi en liten backe. Hmm, om den var lite större och man skottade ihop en hög därborta skulle man kunna få det stort nog att kunna dra en 360...
08:45 - Sitter på en föreläsning, tankarna flyger iväg. Hjärtat slår lite snabbare, hoppar en klippa, lägger perfekta carvingsvängar i pisten... eeh, vakna! Måste lära mig det här nu säger jag till mig själv och försöker lyssna lite bättre.
08:46 - Åker snabbt fram mot kicken... weeee! NEJ SLUTA DAGDRÖMMA!
12:01 - Hemma på lunch, nåt nytt på freeride?
12:42 - Shit måste fixa mat... kolla den här tråden bara.
14:21 - Går i en trappa... fint räcke... måste lära mig raila. hmm, fungerar det om man skottar en hög här? *Missar nedersta trappsteget och ramlar nästan*
15:10 - Hemma igen, freeride.se, åkaskidor.se, newschoolers.com, skistar.se o.s.v
16:30 - Läser senaste ÅkaSkidor, för 5.e gången. Kan den snart utantill. Hjärtat bultar snabbare när jag läser om Mount Baker och skidtestet.
17:14 - Hmm, tidningen slut igen. Men som tur är följde det med massa reklam. Scott, gortex och massa annat med fina bilder och dyra saker som jag inte har råd med.
18:54 - sport-conrad.de - några nya skidor? Shit vad billigt, måste kolla hur mycket man tjäner jämfört med svenska affärer... äh, har ändå inte råd. Abstinens.
19:10 - Tittar ut, ingen snö...
19:14 - Ut och springa, konditionen måste bli bättre till vintern.
21:30 - Traskar runt rastlöst och över på snurrar på vardagsrummsgolvet. Svårt att hinna med att göra en grab.
22:00 Badhuset! Måste dit i helgen, sitter och funderar en halvtimme på hur man gör en rodeo på trampolin. Äh, är åndå för feg, *pulsökning*. Ahh, måste dit! abstinens
22:40 - Frågar rumskompis (han har bil) om har är sugen på att åka till badhuset på lördag. Nehej, han ska bort i helgen. Skit också! ökad abstinens.
23:30 - Kollar mailen efter livstecken från sport-conrad. Fick dom min beställning överhuvdtaget?
23:41 - Kanske borde sova...
23:50 - Hmm inte trött kan läsa nåt så kanske man somnar. Drar fram en gammal Åka Skidor. Pulsökning och tankar om bottenlöst puder i Kanada. Blir inte tröttare. Lägger ifrån mig tidningen. *klarvaken med superabstinens*
01:28 - Fortfarande vaken, har åkt 235 skidåk i tanken. Man åker väldigt fort när man tänker...
02:13 - Somnar
07:51 - Väckarklockan ringer...