Längtan efter vintern värre än nånsin..

Fett mkt man längatar!.. Beställde skidor idag!.. kan knappt vänta tills jag får dom!.. även fast det dröjer ett bra tag innan man kan åka på dom!...

...MEN...

JOBBA!!! spar pengar och se till att ha råd att åka bort, TILL snön.. det finns glasiärer nere i alperna.. buss dit e billigt..

det finns snö lite här och var nedåt. det är "bara" att åka dit...

.. jag förstår ditt (och alla andras sug efter snön) mitt sug e SJUKT .. men jag har inte råd att åka... då får man runka... nee.. jag menar köra BMX eller nått annat.. glo på snö-film å gråta i sin ensamhet..

helvette!!!!! vill också ha snö.. bor utanför GBG .. suger pung.. väntar tålmodigt tills januari då man kan åka här..

hoppas på kick-off-resa till Wäsa eller hemsedahl eller nått om en månad eller nått..

suck suck och dubbel suck

/Pinn

Det är fördjävligt nu :( Provar skidkläderna varje dag och längtar tills att få använda dem ! Railar med såpa och allt annat jag kan komma på som har med skidåkning att göra ! :(

OwetZ sa:
Knäpp nu edra händer käre bröder

Gud, våra synder är alla inför Dig
Hjälp oss nu i denna svåra tid
Jibber som puderpumpare
Vi ber Dig med vår fulla tro
Giv oss snö

Amen.

Skriv nu Amen, så kanske Han där uppe förstår att vi vill ha våran önskan igenom.
Finaste bön jag någonsin hört!! Amen

oj oj oj, sverige befolkning börjar bli tokiga.. den kommer när den kommer! viva la sommar!

god bless snö :)
sätt upp en adventsljusstake,nåra ljus, på me en fin jul skiva, baka lussebullar å luta dej tillbaka å tänk dej bort till vinters underbara värld :P
eller så kan man sitta 24/7 å kolla på skidfilmer.

btw! skidorten RUKA i finland så öppnar senast 26:e eller nått liknande nästa månad! tänkte kanske åka ner dit me polarnqa då! =) kom dit då,för då ere snö i finland!!=)

själv är man i england och har 10 min till en indoor skislope!1! jibbkväll fredag, torsdag. puss
Amen också för jag har haft denna löngtan också.

nå ja ha då gått å blitt snösjuk. tål inte vintern just nu. förbannade snöloppor som sätter käppar i julen.

För att dämpa snöabstinensen kör jag träning så jag blir fitt inför vintern, spanar och shoppar runt i butiker på vinterprylar, surfar prylar på nätet, går på skid/snowboard-filmrelesefester. Kollar snöfilm hemma.

Snö tack, Amen!

Första snön i Luleå kom för lite drygt 2 veckor sen. Finns inga spår av att det någonsin snöat dock :| Givh snö!

DavidH sa:
flytta till norrland?
bara för att man bor långt norrut så behöver vi väl inte ha snö!! det är typiskt stockholmare att tro att bara för att det snöar tidigare hör uppe så kan vi åka. den första snön smälter bort även hära.

xhill sa:
redrum sa:
varje dag lider jag utav detta:( jag blir helt knäpp när ja tänker på skidor:S jag brukar göra 540 och 360 när jag går runt i huset, sen är jag aaallltiiid inne på freeride och kollar alla skidfilmer om och om igen...

men detta är faktiskt första vintern jag längtar såhär mycket till:S har ni andra kännt såhär flera gånger?
samma här.. brukar raila med dom slitna bad-tofflorna på räcken också.. :D
fantisera om hopp / rails överallt...
och allt blir värre när man har skidorna stående vid sängen och pjäxorna och jackan på gång.. byxorna i garderoben och allting bara tränger ihop sig i drömmarna..
det är tungt :)
Lider av samm syndromen riktigt jobbit :P

Visst är det drygt att bara lida igenom hösten. Motorcykelsäsongen är slut också så det är lite som att sitta i en bur nu.

Men visst finns det grejer att göra på hösten om man vill. Jag jagar älg. Fast det är väl kul i en vecka, max.

Så nu sitter man här och frustrationen växer. Kanske det som är grunden till osämjan här i forumet. Hos vissa tar det sig uttryck i stereotypa och intetsägande eller rentav aggressiva foruminlägg ;P hos andra i frustration över alla stereotypa, intetsägande eller aggressiva foruminlägg :D

ETT KONKRET FÖRSLAG är att ni loggar ut, går ned till gymmet och kör några hårda set med benböj och utfall så ni har lite krut i benen när snön kommer. Kom ihåg att laga och äta bra mat också. Satsa på att lägga på er några kilon. Sen sover ni gott och slipper ligga vakna och tänka på paketet från sport-conrad som kanske eller kanske inte kommer den här veckan.

Imorgon snöar det här i Umeå ...hoppas jag.

Ha det bra allihopa!

En typisk dag i skidåkarens liv månaderna innan snön börjar falla.

06:51 - Väckarklockan ringer, snoozar.

07:00 - Väckarklockan ringer igen, snoozar igen eftersom jag sovit dåligt. Kunde inte sova för låg i en timme och tänkte på vilket fjäll man ska åka till efter nyår, och om man har råd.

07:50 - Kommer utanför ytterdörren, ingen snö idag heller. Men visst börjar luften kännas lite kyligare, lite kallare, lite vintrigare. Visst börjar det närma sig.

07:59 - Cyklar förbi en liten backe. Hmm, om den var lite större och man skottade ihop en hög därborta skulle man kunna få det stort nog att kunna dra en 360...

08:45 - Sitter på en föreläsning, tankarna flyger iväg. Hjärtat slår lite snabbare, hoppar en klippa, lägger perfekta carvingsvängar i pisten... eeh, vakna! Måste lära mig det här nu säger jag till mig själv och försöker lyssna lite bättre.

08:46 - Åker snabbt fram mot kicken... weeee! NEJ SLUTA DAGDRÖMMA!

12:01 - Hemma på lunch, nåt nytt på freeride?

12:42 - Shit måste fixa mat... kolla den här tråden bara.

14:21 - Går i en trappa... fint räcke... måste lära mig raila. hmm, fungerar det om man skottar en hög här? *Missar nedersta trappsteget och ramlar nästan*

15:10 - Hemma igen, freeride.se, åkaskidor.se, newschoolers.com, skistar.se o.s.v

16:30 - Läser senaste ÅkaSkidor, för 5.e gången. Kan den snart utantill. Hjärtat bultar snabbare när jag läser om Mount Baker och skidtestet.

17:14 - Hmm, tidningen slut igen. Men som tur är följde det med massa reklam. Scott, gortex och massa annat med fina bilder och dyra saker som jag inte har råd med.

18:54 - sport-conrad.de - några nya skidor? Shit vad billigt, måste kolla hur mycket man tjäner jämfört med svenska affärer... äh, har ändå inte råd. Abstinens.

19:10 - Tittar ut, ingen snö...

19:14 - Ut och springa, konditionen måste bli bättre till vintern.

21:30 - Traskar runt rastlöst och över på snurrar på vardagsrummsgolvet. Svårt att hinna med att göra en grab.

22:00 Badhuset! Måste dit i helgen, sitter och funderar en halvtimme på hur man gör en rodeo på trampolin. Äh, är åndå för feg, *pulsökning*. Ahh, måste dit! abstinens

22:40 - Frågar rumskompis (han har bil) om har är sugen på att åka till badhuset på lördag. Nehej, han ska bort i helgen. Skit också! ökad abstinens.

23:30 - Kollar mailen efter livstecken från sport-conrad. Fick dom min beställning överhuvdtaget?

23:41 - Kanske borde sova...

23:50 - Hmm inte trött kan läsa nåt så kanske man somnar. Drar fram en gammal Åka Skidor. Pulsökning och tankar om bottenlöst puder i Kanada. Blir inte tröttare. Lägger ifrån mig tidningen. *klarvaken med superabstinens*

01:28 - Fortfarande vaken, har åkt 235 skidåk i tanken. Man åker väldigt fort när man tänker...

02:13 - Somnar

07:51 - Väckarklockan ringer...

hahaha så jävla bra "Ishkur" tror faktiskt att dom flertalet medlemmar här på freeride faktistk ha de sådär om dagarna =) tack för denna underbara läsning!

Ishkur du har möjligtvis inte studerat mitt liv den senaste månaden?
Det kan inte bli mer likt

Senast ändrad:
det var väldigt likt förutom att min klocka ringer 06.50 och snoozar till 06.59. mycket fin läsning, mer sånt!

Klurius sa:
Ishkur du har möjligtvis inte studerat mitt liv den senaste månaden?
Det kan inte bli mer likt
Smile! You're on candid caaamera!
Självklart, jag har en kamera i varje skidåkares hus. Jag är kompis med Bodström, så han fixar lite saker till mig.

fan efter som att alla längtar xtra mycket till vintern jusst iår så kommer det säger bli en skitbra vinter.!!

AMEN

far på exakt alla events :) de brukar hjälpa till ungefär 50% för stunden :P men sedan kommer det tillbak efter några dagar:(

Tillbaka
Topp