Lashed Thirty Two

Addow

Ny medlem
Lashed Thirty Two
Tjena jag köpte ett par Lashed Thirty Two boots föra året dem är de bästa bootsen jag någonsin har haft hittills men nu undrar om jag kan kan få dem ännu bättre genom gjuta dem efter mina fötter? Har ni gjort det? Vart dem mkt bättre? eller ingen skillnad? I såna fall vet någon vart man kan göra det nära västerås?

mvh addow

Senast ändrad:
Lashed Thirty Two
Hur mycket har du åkt med dom?

Om jag inte har helt fel så är uppvärmningen bara en process man gör för att snabba upp inåkningen och skippar man detta så blir dom lite stelare dom första veckorna :)

Detta sa iaf Åke på verkstan (i åre) till mig ang. mina fulltilts så det borde vara samma för snowboard boots, jag värmde dock mina lashed men gjorde det direkt!

Sen lär det ju aldrig skada att prova heller för den delen :)

Lashed Thirty Two
linder sa:
Hur mycket har du åkt med dom?

Om jag inte har helt fel så är uppvärmningen bara en process man gör för att snabba upp inåkningen och skippar man detta så blir dom lite stelare dom första veckorna :)

Detta sa iaf Åke på verkstan (i åre) till mig ang. mina fulltilts så det borde vara samma för snowboard boots, jag värmde dock mina lashed men gjorde det direkt!

Sen lär det ju aldrig skada att prova heller för den delen :)
Gjuta efter fötterna och värma är två olika saker.

Har hört att det blir riktigt bra om man gjuter. Men sen kostar det ju en hel del... Men åker ma mycket kan det säkert vara värt det!

Lashed Thirty Two
Men när man värmer upp inner sulan i ca 15 min sen sätter man in foten i 10-15 om jag inte har fel det är inte att gjuta? det är att bara värma efter fötterna så man ska få en snabbare passform i dem istället för att åka ut dem?

Lashed Thirty Two
Addow sa:
Men när man värmer upp inner sulan i ca 15 min sen sätter man in foten i 10-15 om jag inte har fel det är inte att gjuta? det är att bara värma efter fötterna så man ska få en snabbare passform i dem istället för att åka ut dem?
var väl lite mer vad jag tänkte på...

Men om du pratar om att termo-värma bootsen som på ditt klipp, så är det lätt värt det. Jag vet inte vad allt det här heter på svenska tyvärr, så kan inte de rädda termerna :)

Lashed Thirty Two
Addow sa:
Ne det där du visar finns väl inte för snowboard boots? Jag menar de mitt youtube klipp visar :D
Det kanske du har rätt i ;) är inte så inbiten snowboard-åkare!

Isf tycker jag du borde göra det. kan inte kosta hur mycket som helst. Som linder säger så är det lite för att påskynda inåkningen, men samtidigt så ökar det ju passformen. Den töjer inte bara ut där det behövs, och smiter åt där det går in om du fattar vad jag menar?

Tillbaka
Topp