Låtar som inte går in i mp3.

Ohmiie

Ny medlem
Tjena, Ja sitter nu och fösöker få in en låt i mp3n men de funkar inte?, de har aldrig hänt så förr,. för när ja drar låten till "mp3 mappen" så de går ju så fint som hällst, men sen när ja drar ut mp3n och ska lyssna på den på mp3n så finns den inte??
Är de typ för att den inte är i mp3 format eller nå?. isf hur gör man så den är de då? ..

/Oh

japp det är för att den inte är i Mp3 format, de kan du fixa ekelt med några så program.
Dessa kan du hitta på www.google.se.

Eller så lägger du in låten i vegas (om du har) och sparar i mp3 format.

står ju om den är i wma eller liknande format så klarar inte din spelare av dessa format..går att konvertera med program som dom säger....vad har du för mp3 spelare hjälper även till om du säger det..

det jag tycker är dets största problemet, är att det för det brukar vara ganska klurigt att lista ut vad det är för filformat. om du bara kolla på egenskaper så står det ju bara "Winamp media file" eller "Windows media file" eller liknande.

wma tror jag nästan är standard numer, har aldrig haft några problem med det själv.

du råkar inte veta vad det är för filformat på låten i fråga?

KaILe sa:
står ju om den är i wma eller liknande format så klarar inte din spelare av dessa format..går att konvertera med program som dom säger....vad har du för mp3 spelare hjälper även till om du säger det..
Jag har en samsung YP-U1

2eg7gnp.jpg

hmm på egenskaper på låten så står de

Filtyp: Winamp Media File

sen står de bara hur stor den är, när den skapats, å va den öppnas me åså..

dom flesta mp3, burkar ju kunna läsa både mp3 & wma.

Kan ju vara att du inte använder säker borttagning av maskinvara när du drar ut den, dock tror jag inte att det är fallet.

CrashX sa:
dom flesta mp3, burkar ju kunna läsa både mp3 & wma.

Kan ju vara att du inte använder säker borttagning av maskinvara när du drar ut den, dock tror jag inte att det är fallet.
Använder alltid säker borttagning av maskinvara .

Fast nu kolla ja på dom andra låtarna , och då såg ja att dom oxå är Winamp media file ? : S

Hannesenator sa:
det jag tycker är dets största problemet, är att det för det brukar vara ganska klurigt att lista ut vad det är för filformat. om du bara kolla på egenskaper så står det ju bara "Winamp media file" eller "Windows media file" eller liknande.

wma tror jag nästan är standard numer, har aldrig haft några problem med det själv.

du råkar inte veta vad det är för filformat på låten i fråga?
Filmformat kan du enkelt klura ut om du har så att du alltid har wmp som standardöppnare av ljud-filer. Då kan du bara högerklicka och trycka "byt namn",då står det .mp3 eller .wma efter låtnamnet.
Prova och ta bort .mp3 eller .wma så ska du se att låten inte kommer funka.

Ohm1e sa:
hmm,. nån som kan svara rätt å slätt , hur får ja den att funka i mp3n ..
För det första, ta reda på vad det är för filformat. Det kan du göra genom att t.ex. öppna filen i Windows Media Player, högerklicka på filen, välja egenskaper, och sedan kolla på sökvägen. Där brukar det stå t.ex. C:\Någonstans\Musik\Skit\Abba.mp3

Nästa steg är att ta hem en converter som klarar av det filformatet. Xilisoft som dom nämde tidigare verkar klara av det mesta. Men kolla uypp filformatet först för att vara säker, kan vara lite drygt att installera ett program bara för avinstallera det igen...

Tack så mycke! , nee ja har inte hunnit fixxa till de x), har inte fått ett vättigt svar som tills nu x), men hur "omformaterar" jag låten då? trycker ja på encode då eller?

Ett tips, för att slippa höger klicka och trycka på egenskaper är att:
1. Kolla uppe i windowsmenyn i mappfönstret, tryck på verktyg och sen på mappalternativ.
2. I fönstret som kommer upp tyck på fliken där det står "Visning"
3. Då kommer det en lista med massa knappar och bockar. Bocka ur "Dölj filnamnstilläg för kända filtyper". Nu kommer ni att se filändelsen direkt i mappen ni har filerna i!

Angående samsung YP-U1 så skall den klara av det här enligt hemsidan:

* 512 MB - 1 GB flash minne
* MP3, WMA, ASF, Ogg
* Datalagring
* MP3 Encoding
* USB
* Röstminne
* Uppladdningsbart batteri

WMA ska inte vara något problem men är det något fel i koden i filen så kan det bli problem. Har inte lyckats i vanliga .MP3 filer i min ipod. Har inte ens kunnat lägga in dom i biblioteket i Itunes men det tror jag är för att filen är trasig. Kan vara något liknanade med det dära.
För övrigt tycker jag att WMA suger stenhårt. Apples .m4a filer är mycket vassare. Bättre kvalité på ljudet och mindre filer!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp