Lavinprognoser Alperna

Lavinprognoser Alperna
Hallå hallå!

Jag har precis anlänt i franska Alperna för vintern, närmare bestämt mellan La Plagne och Les Arcs. Jag har aldrig varit i franska alperna förr och har två frågor:

Någon annan som är i krokarna i vinter?

Finns det någon hemsida motsvarande lavinprognoser i franska alperna? Minns att det fanns någon bra hemsida för Schweiz men har inte hittat någon fransk riktigt.

Ciao,

Hanna

Lavinprognoser Alperna

Klicka dig fram till rätt område. Franska prognoserna från meteofrance tror jag bara är tillgängliga på franska because Frankrike. Alpes du Nord -> Haute-Tarantaise tror jag är området för Les Arcs.

Här är en länk som kanske funkar, kanske inte:

Glöm inte bort att 3 betyder BETYDELIG risk, dvs det är inte "normalfarligt"/"mellanfarligt", utan mer än det. Happy hunting!

Lavinprognoser Alperna
Hallå hallå!

Jag har precis anlänt i franska Alperna för vintern, närmare bestämt mellan La Plagne och Les Arcs. Jag har aldrig varit i franska alperna förr och har två frågor:

Någon annan som är i krokarna i vinter?

Finns det någon hemsida motsvarande lavinprognoser i franska alperna? Minns att det fanns någon bra hemsida för Schweiz men har inte hittat någon fransk riktigt.

Ciao,

Hanna

Senast ändrad:
Lavinprognoser Alperna
Jag hittade en länk men den fungerade inte när jag skulle öppna den igen.
Men jag sökte på La Plagne bulletin avalanche och fick upp en sida på engelska. Den var som skrives ovan utfärdad av Meteo France.
Kom ihåg att alla lavinprognoser är generella och variationer om risk finns inom angiven skala beroende på vind och väderstreck.
Grattis att komma till ett av Europas allra bästa offpistområde.
Bon ski

Tillbaka
Topp