@kappakomplett
1. Jag har personligen inte hört talas om något liknande problem förrän jag läste det här, därav kändes det viktigt att ta del i det och bli medveten om det är så att problemet ändå finns. För som du säger så är det en stor fördel.
2. Man behöver inte göra något med säcken innan man flyger med den, den är godkänd som handbagage och incheckat bagage precis som den är. Vad som kan vara intressant att veta om batterierna när det gäller flygregler är att det finns gränsvärden för hur kraftiga lithiumbatterier man får ha med ombord, de som sitter i når upp till ungefär hälften av vad som är tillåtet.
3. Mycket riktigt var det en återkallelse på förra årets säckar, som tur var hade det inte hunnit komma ut särskilt många på marknaden. Alla säckar som sålts i butik efter 7/7-15 har den senaste programvaran, om det är någon som inte fått sin säck uppdaterad och läser det här så finns mer info om hur man går tillväga för att lösa det
här.
4. Priset är, tro det eller ej, precis där det behöver vara för att kunna ha säckarna på marknaden. Flera har säkert noterat justeringen upp från förra säsongen, anledningen är helt enkelt att det var mycket dyrare att ta fram och tillverka säckarna än vad man först beräknat. Lägg därtill att man har en "unik" produkt med X antal fördelar, varav en i form av fler dragningar rent av sparar pengar i den meningen att man inte behöver byta in sin patron när man dragit den, så skulle jag hävda att priset är rimligt. Sen att det fortfarande är en helsickes massa pengar är ju en annan femma
@rabbit
Absolut, jag håller helt med dig. Jag hade ju kanske, trots att den är ok att checka in, rått alla att ta säckarna som handbagage av den enkla anledningen att man får en chans att försvara sig. Det är svårt att diskutera med någon som går igenom ens väska i ett bagagerum, oavsett vem som har rätt eller fel.