Enligt reglerna så kan de förbjuda dig att åka mer i backen.dduuddee sa:jag slutade nu precis när ja köpt nya bräda, det är nog väldigt sällan man tappar brädan när man har vanliga bindningar.
men vad kan de göra mer än å säga till en när man inte har leach ?
Å vaffan är det för skillnad om man har Flow-bindningar?BataZion sa:Det är fara för andra det är därför man har dom.
Men om alla hade haft flow så hade dom inte behövts =P
Och ni som gnäller på att dom släpper i häl och etc ni vet bara inte hur man ska ställa in dom lr har åkt på flow från back in the 1990!
Haha! Säg att du inte är seriös (?):lol:BataZion sa:Det är fara för andra det är därför man har dom.
Och ni som gnäller på att dom släpper i häl och etc ni vet bara inte hur man ska ställa in dom lr har åkt på flow från back in the 1990!
Ja man måste stå på knä för att få fast foten om de är brant :PKaskar sa:Å vaffan är det för skillnad om man har Flow-bindningar?BataZion sa:Det är fara för andra det är därför man har dom.
haha ja såg en kid en gång springnde efter sin bräda å han hade såna step in!Axel135 sa:Har min alltid i fickan, säger dom till så är det bara o ta på den.
Man har ju hört att Step-in bindningarna kan gå av, men har aldrig hört / varit med om att den har hänt på vanliga.
Låt nu BataZion förklara vad han menar. Ska bli jävligt intressant att se hur han resonerarThomsson sa:Haha! Säg att du inte är seriös (?):lol:BataZion sa:Det är fara för andra det är därför man har dom.
Jo step in är trams =)dduuddee sa:haha ja såg en kid en gång springnde efter sin bräda å han hade såna step in!Axel135 sa:Har min alltid i fickan, säger dom till så är det bara o ta på den.
Man har ju hört att Step-in bindningarna kan gå av, men har aldrig hört / varit med om att den har hänt på vanliga.
Risken att någon råkar rycka upp båda spännena sammtidigt är nog inte så stor.BataZion sa:Skillnaden är att dom inte kan gå upp på samma sätt av misstag som vanliga bindningar.Det behövs inte mycket för att dra upp vanliga bindningar. Den som sitter bredvid kan råka kicka till bindning med boots lr bräda och dom går upp, inte för att jag har varit med om det själv men det är nog det mest trovärdiga senariet tror jag.
Det händer inte med flow för där har du bakkappan och den går inte upp av misstag och man måste verkligen trycka för att få upp dom om man inte har satt på dom extremt löst men det är ju inte logiskt alls för då får man ingen respons lr va det heter. Sen så tror jag inte att fyra spännen går sönder samtidigt så scenariot där överkappan losnar kan man räkna bort helt enligt mig.
Sen när det är för brant och jag ska trycka på mig dom så är det lite jobbigt men hur ofta tar man på sig brädan när det är cp brant? Dessutom om det inte är pistat och det är brant då är det inga problem att få på sig dom tycker jag tryck ner tå kanten i snön upp mot backen tryck i ena foten dra upp kappan sen andra foten och gör samma sak. Men sen som sagt e de cp brant så är det defentivt svårare.
Nja man sätter väll den runt handleden innan man spänner lös foten från bindningen på så sätt är brädan alltid säkrad. Annars skulle man ju behöva en fångrem på över 1m.havreboll sa:Det man framförallt har remmen till är när man skall gå med brädan. Det är därför som det skall vara en lång fångrem vilket defineras av att man skall kunna ha brädan i famnen när man har knäppt av den utan att behöva ta av fångremmen. I lokala backen har mer än en bil blivit kvaddad i fronten av skenande brädor men tror inte att problemet är så stort i mer serisa backar med mer seriösa åkare
Risken är väl större med flow då du endast har ett "spänne" att trycka ner istället för två. Tänk om tänk rättBataZion sa:Skillnaden är att dom inte kan gå upp på samma sätt av misstag som vanliga bindningar.Det behövs inte mycket för att dra upp vanliga bindningar. Den som sitter bredvid kan råka kicka till bindning med boots lr bräda och dom går upp, inte för att jag har varit med om det själv men det är nog det mest trovärdiga senariet tror jag.
Det händer inte med flow för där har du bakkappan och den går inte upp av misstag och man måste verkligen trycka för att få upp dom om man inte har satt på dom extremt löst men det är ju inte logiskt alls för då får man ingen respons lr va det heter. Sen så tror jag inte att fyra spännen går sönder samtidigt så scenariot där överkappan losnar kan man räkna bort helt enligt mig.
Sen när det är för brant och jag ska trycka på mig dom så är det lite jobbigt men hur ofta tar man på sig brädan när det är cp brant? Dessutom om det inte är pistat och det är brant då är det inga problem att få på sig dom tycker jag tryck ner tå kanten i snön upp mot backen tryck i ena foten dra upp kappan sen andra foten och gör samma sak. Men sen som sagt e de cp brant så är det defentivt svårare.
För att återgå till ämmnet så är det som sagt för andras säkerhet vi har dom på oss inte vår egna.
Sen även om det bara är i sverige så får man väll acceptera det.
Sverige är ett lag land och man inte gillar det kan man flytta!
Men den du fäller upp @bakkappan. Om den åker upp sitter du inte fast.BataZion sa:Jag vet inte vad du har åkt lr sett för skumma flow thomsson men mina flow har en back kappa som man använder sen så hör den skenan som sitter över foten 4 spännen så som sagt jag vet inte vad du har åkt på för skumma flow innan.
Med tanke på att mina fyra senaste flow bindningar alla har haft lika många spännen!
Men den diskussionen får vi köra i en annan topic om det nu skulle behövas!
Nej NEJ NEJ!!! man har den runt handleden när man bär och spänner på sig brädanKula82 sa:Aydin: som tidigare skrivits här så är fångremmen till för att ha spänd runt benet när man BÄR brädan.Har ingenting med att göra att bindningar går opp då det nästan är en omöjlighet.
Fångrem skall bäras av den sort att man skall kunna bära brädan och fortfarande ha den fastsatt runt benet.
hehe, det var lite skojj tyckte jag. men, kan inte bortse dina inlägg, tänk om nån stackare läser detta och tror det är sant?BataZion sa:Snälla lilla riccweed gör det lätt för dig och sluta läsa mina post så har du inget att störa dig på längre.
Kolla vad lätt jag gör det för dig!