Ledbandsskada skidåkning
För 4.5 vecka sen råkade jag ut för en olycka på fotbollsträningen. Mitt ledband i knät slets av, men satt fortfarande kvar, så det var inte helt av. Läkaren sa att jag kanske tolkning med skulle kunna spela fotboll om 2 veckor men det kunde jag inte. Efter 2 veckor ungefär kunde jag gå normalt och gjorde inte ont alls och svullnaden la sig.Men för en vecka sen kom all onda smärta tillbaka och det blev jätte svullet igen och gjorde jätte ont. Dock gjorde det vara ont i 2 dagar ungefär och nu är det bättre igen, så som det var efter 2 veckor. Nu kan jag ha knät rakt och kan nu cykla och böja det ganska bra.
Om 2 veckor, ska jag åka upp till Sälen, den 4e april och undrar om detta är möjligt? Jag är inte speciellt bra så åker ganska lugnt och åker inte så snabbt. Ska ha knäskydd på, men undrar om det går bra med ett vanligt som man köper på t.ex stadium?
Och är det möjligt att åka skidor i 3/4 dagar. Ska till en läkare på måndag och få övningar.
Väldigt tacksam för svar!!
Om 2 veckor, ska jag åka upp till Sälen, den 4e april och undrar om detta är möjligt? Jag är inte speciellt bra så åker ganska lugnt och åker inte så snabbt. Ska ha knäskydd på, men undrar om det går bra med ett vanligt som man köper på t.ex stadium?
Och är det möjligt att åka skidor i 3/4 dagar. Ska till en läkare på måndag och få övningar.
Väldigt tacksam för svar!!