Liftkortsficka: hög eller låg?

Alfreds

Medlem
Ska till Sälen med svärfamiljen och har upptäckt att jag behöver ny skidjacka.
Har hittat en med liftkortsficka på överarmen, men tjejen tycker sig minnas att liftkortsläsarna där nog är för låga för att det skulle vara praktiskt. Kan tyckas vara en liten sak, men vill inte köpa en jacka jag kommer bli frustrerad på. Någon som har några tankar på temat?
Tack på förhand!

Ja, underarmen är det som gäller. Såg senast en i Trysil där fickan var på överarmen och klagade över så hela liftkön hörde det.

Går bra att ha i jackfickan också. Alltså den ”vanliga fickan. Ska den vara på ärmen så hade jag velat haft den nere vid ärmslutet.

Läsaren sitter lågt. Har alltid haft kortet i byxficka på låret, bra att veta att även underarm fungerar.

Senast ändrad:
Är 200cm och har kört med lofoten de senaste 10+ åren. aldrig haft nåt problem med placeringen på armen. Å andra sidan kanske jag är mer van vid att behöva blöja mig eller så åker jag bara till orter med ordentliga spärrar

Eller så sticker man bara in det i hjälmen på vänster sida och bonkar huvudet i läsaren. Funkade finfint när man var "dressad" på träningsläger och inte hade några fickor alls 😂

Som tipset ovan. Mellan inner & ytterhandsken i Hestratumvanten är det väldigt smidigt att lägga in liftkortet, om man itne har armficka i jackan (y)

Jag kör oxå med det i vanten. Funkar riktigt bra men frugan med lite mindre vantar gillar det inte.. Så det beror väl på.

Tillbaka
Topp