Liknande K2 Domain - Skidköp

Nall3n

Ny medlem
Hejsan alla freeriders, så att jag funtar ganska stark på att skaffa nya skidor för säsongen men kan inte riktigt bestämma mig för vilka. Ha kikat en del på k2 domain 10/11 men vart lite skeptiskt då de ska vara helt symmetriska med mittmontering vilket jag inte gillar.

Skidan skall även fungera utanför parken men som man kan "bakmontera"(inte som på normal skida men inte i centrum)

Skulle det bli åthelvete om man inte monterade bindningen i mitten på ett par k2 domain?

Tips på skidor i samma prisklass!

Salomon 2012. Finns för riktigt bra pris på Conrad men den fraktas då inte förrens om 2-3 veckor (369 Euro med griffon)...

Rydellarn sa:
Salomon 2012. Finns för riktigt bra pris på Conrad men den fraktas då inte förrens om 2-3 veckor (369 Euro med griffon)...
Tror vi har en vinnare! Vet du hur länge "rean" håller i samt är det Marker Griffon 12 man ska köra på till dessa skidor?

Tack på förhand.

Sport conrad har ingen rea utan de håller lägre priser för att de köper in såpass många skidor att de får en stor mängdrabatt att de kan hålla bättre priser. De priserna som är överstrukna är tillverkarens rekommenderade pris.

Aha, då förstår jag!

Men vad tror ni om Salomon 2012 och Marker Griffon 12?
Eller bör man satsa på andra bindningar?

Skaffa bindningar som håller. Griffon är plast/komposit rakt igenom.

Jester/STH16/Pivot 14/Pivot 18

Senast ändrad:
Vad väger du? Kör du hårt? Hur mycket park kör du, hur stort? Droppar du klippor i offpisten?

Senast ändrad:
Rydellarn sa:
Vad väger du? Kör du hårt? Hur mycket park kör du, hur stort? Droppar du klippor i offpisten?
Väger väl runt 76, klarar av alla backar i alla snöförhållande men leker gärna utan för pisten.

Inte så mycket park för tillfället men de är ju tanken att det ska bli mer av det. Alltid åkt twintips.

Nall3n sa:
Rydellarn sa:
Väger väl runt 76, klarar av alla backar i alla snöförhållande men leker gärna utan för pisten.

Inte så mycket park för tillfället men de är ju tanken att det ska bli mer av det. Alltid åkt twintips.
Tänker köra mycket stålrör och boxar? Då är salomon inte skidan för dig. Deras kanter håller inte för stålrör.

F.ö så ska du inte skaffa griffon heller om du ska köra park. Utmärkt bindning till pistskidor men klarar inte av parkåkning något vidare.

Bjo-rnR sa:
Nall3n sa:
Rydellarn sa:

1. Tänker köra mycket stålrör och boxar? Då är salomon inte skidan för dig. Deras kanter håller inte för stålrör.

2. F.ö så ska du inte skaffa griffon heller om du ska köra park. Utmärkt bindning till pistskidor men klarar inte av parkåkning något vidare.
1. Mycket åh mycket, nja det tror jag knappast men lite lär det ju allt bli!

2. Hm, okej. För mig lär det bli något i stil med 80-70% utanför parken och 30-20% i parken.
Är det då värt att lägga till någon tusenlapp för bättre bindningar?

Tillbaka
Topp