Lincoln loop från trampolin

dojdoj

Ny medlem
Om man skall lära sig lincoln lopp, så kanske det är vettigt att ha övat i badhus först eller studsmatta. Har ingen studsmatta, så det får bli badhus.

Hur gör jag?
Skall jag stå still på svikten med ansiktet mot vattnen, komma "springandes" på svikten?

Tell me

Jag står på svikten och få hög studs dra åt sidan fast med lite bakåt tyngd. Nu när du har fått spinn så gruppera/kryp ihop och släpp när du har kommit runt.

Fäst blicken på något längre fram och gör sedan en julning, funkar med att ta nåt steg innan man trycker till på trampolinen. Ta med dig rörelsen framåt, snurren åt sidan.
Lycka till!

gör förs en vanlig sideflip, sen lutar du den bara mer bakåt. sen kan du ju dra den helt bakåt så det blir en molly om du vill :)

Jag klarar av molly.. då brukar jag, från stillastående, se till att få bra höjd sen kastar jag mig bakåt i upphoppet..

ska jag göra ungefär som molly fast kasta mig snett bakåt? Är det svårare att göra lincoln på skidor än från trampolin. (badhuset där jag bor har 3m svikt)

Har adlrig provat sideflip eller då lincoln, får testa imorn på badet.

lincoln är GANSKA mycke svårare på skis men de är ju alltid bra o träna in lite känsla i badhuset..

Målbergare, fick namnet av att man "bärgade" fotbollsmålet genom en backflip..

Tillbaka
Topp