Line Afterbang eller Line Mastermind?

OVesterlund

Medlem
Tjena!

Det är nu dags att bestämma sig vilka skidor man ska köpa till vintern (kommer ha dom nästa vinter också). :)
Har lite svårt att bestämma mig mellan Line Afterbang och Line Mastermind, och undrar om det är nån som har erfarenhet eller vet något speciellt om de skidorna.

Jag är 174cm lång och väger 56kg.

Tänker för det mesta åka 85% park och 15% bara leka lite i offpisten.

Det blir tredje säsongen jag kör park och har tänkt försöka lära mig till vintern är först och främst lite mer volter och möjligen cork, och så vill jag lära mig lite mer på rails också.

Väldigt tacksam för snabbt svar! :)

/Oskar

Fan va sick, Undrar exakt samma sak, väger samma och är exakt lika lång :P
Tror dock Afterbang är bättre, tror mastermind är lite mer nybörjar skida
Ja ska köpa Afterbang:)

After bang är en ren jibb skida!
Den är ganska mjuk och är jätte rolig i parken men i pisten funkar det nästan inte alls.

Mastermind är lite mer av en allround skida.
Den är styvare än After bang men är ändå ganska rolig och funkar bra(inte super) överallt.

Men eftersom du vill lära dig lite mer hopp-tricks så skulle jag nog välja Mastermind för att ha lite styvare skida :)

Senast redigerad av en moderator:
rocknerPR sa:
Den är ganska mjuk och är jätte rolig i parken men i pisten funkar det nästan inte alls.

Den är styvare än After bang men är ändå ganska rolig och funkar bra(inte super) överallt.

Men eftersom du vill lära dig lite mer hopp-tricks så skulle jag nog välja Mastermind för att ha lite styvare skida :)
Lite fel vart det nog där! ;) Av vad jag har läst så ska Mastermind vara ganska mjuk. Har också vart och kännt på dom och kan säga att Mastermind faktist är mjukare.

Så alltså skulle Afterbang vara bättre?

rocknerPR sa:

Jag tyckte mina afterbang fungerade bra i pisten... tills man railade med dom ;D

Så mastermind är både lättare, styvare och billigare? :O Fan jag vill till en testarhelg nu och prova! :(

Nu har jag inte kört afterbang men Mastermind är ganska mycket lättare och inte direkt styva. Lättåkta och roliga :D

Jag hade nog rekommenderat mastermind för jag tror ärligt talat att dom är mjukare än afterbangsen (då dom väger ~350g mindre styck) och jag tycker afterbangsen är tillräckligt styva för mina 66kg.

linder sa:
Jag hade nog rekommenderat mastermind för jag tror ärligt talat att dom är mjukare än afterbangsen (då dom väger ~350g mindre styck) och jag tycker afterbangsen är tillräckligt styva för mina 66kg.
Ja, dom är mjukare och det har jag själv kännt. Tror nog jag kör på Mastermind då jag kan få dom väldigt billigt också!

Tack för alla svaren! :)

oggevesterlund sa:
rocknerPR sa:

Lite fel vart det nog där! ;) Av vad jag har läst så ska Mastermind vara ganska mjuk. Har också vart och kännt på dom och kan säga att Mastermind faktist är mjukare.

Så alltså skulle Afterbang vara bättre?
master mind är ju sjukt mjuka:D

Tillbaka
Topp