Linser till Oakley Splice

Mickey

Medlem
Hallå.
Har tänkt köpa mig ett par nya glasögon och hjälm för denna säsong.
Har kollat på Giro Surface och Oakley Splice, men undrar vilken lins som jag ska ha. Har kollat på Persimon och Dark Grey, men de känns kanske lite mörka för att ha som enda eller tillsammans. Vilken ska jag då ha. Ska helst inta gå över 1500 tillsammans med glasögonen, men kan möjligtvis göra det om jag får e bra lins för de flesta förhållandena.

Senast ändrad:
Den bästa möjliga linsen är egentligen Persimmon / Hi yellow enligt mig ( utifrån vad jag åker )
De är oftast molnint och då är det otroligt skönt att se vad man åker. Jag skulle rekomendera dig ha en utav dessa jag nämnde och typ en Darg grey för super soliga dagar. Men enligt mig skulle en Persimmon lins vara högsta prio dock inte den snyggaste!

Lycka till!

Tack.
Det var ungefär något som jag trodde.
Tycker bara att det verkar jobbigt med att byta lins hela tiden.

Jag kör både giro Surface och Oakley splice Hi yellow vid snö och molm och fire iridium vid sol, på Oakleys hemsida finns tydlig info på vilka ljusgemnomsläpp osv linserna har, själva bytet av lins tar inte många sek. Måste också säga att Surface och splice passar som gjutet ihop sluter helt tätt i överkant.

doubleo sa:
Jag kör både giro Surface och Oakley splice Hi yellow vid snö och molm och fire iridium vid sol, på Oakleys hemsida finns tydlig info på vilka ljusgemnomsläpp osv linserna har, själva bytet av lins tar inte många sek. Måste också säga att Surface och splice passar som gjutet ihop sluter helt tätt i överkant.
Tack!
Men vill helst ha en lins som passar så bra som möjligt för alla förhållanden från början, för att sedan köpa till linser efter hand.
Så vilken lins skulle vara bäst för det, tror du?

Ett tips är att DarkGrey linsen är rätt billig, ligger runt 500 för ett par, så köp ett Splice utan spegel komplett, så kan du köpa DG-linsen löst, tror det blir mest ekonomiskt...

Tillbaka
Topp